חשד: העלים 700 א' ש' שהופקו מ-10 אתרי אינטרנט שבבעלותו

טל כליף, בן 25 מלוד, נעצר בחשד להעלמת הכנסות שקיבל מגוגל אירלנד בתמורה למכירת שטחי פרסום באתרי אינטרנט אותם הוא מפעיל ■ מדובר במעצר שלישי בתוך שבוע במסגרת מאבק רשות המסים נגד העלמות המס ברשת ■ למדריך גילוי מרצון

אלה לוי-וינריב 20.07.2017

מעצר נוסף בחקירה מאומצת שמנהלת רשות המסים בנושא העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני: רשות המסים עצרה את טל כליף, בן 25 מלוד, בחשד להעלמת הכנסות בהיקף 700 אלף שקל, שקיבל מגוגל אירלנד בתמורה למכירת שטחי פרסום באתרי אינטרנט אותם הוא מפעיל.

המעצר נערך במסגרת מאבק ממוקד במעלימי המס וההון השחור ברשת. בעקבות שיתוף פעולת בין פקיד שומה חקירות תל-אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט, הצליחה הרשות למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט, וזאת מבלי לדווח לרשויות המס.

על-פי בקשת שחרורו ממעצר, עם שחרורו מהצבא החל כליף לעבוד בקידום אתרים. ממידע שנאסף בפקיד שומה חקירות עלה כי לכליף יש 10 אתרים אשר עוסקים בנדל"ן ובסדרות טלוויזיה. על-פי החשד, כליף הפיק הכנסות לא מדווחות של לפחות 700 אלף שקל כאמור, בין השנים 2016-2012, בגין מכירת שטחי פרסום באתרים אותם הוא מפעיל.

במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו של כליף, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. כליף הובא לחקירה, במסגרתה הודה כי קיבל הכנסות מגוגל אירלנד בין השנים 2015-2012, וכי הפעילות נמשכה גם ב-2016, אך הוא אינו יודע לכמת את הסכום אותו קיבל בתקופה זו.

כליף הובא לבית משפט השלום בתל-אביב לדיון בתנאי שחרורו ממעצר, ובהסכמת רשות המסים הורה בית המשפט על שחרורו בערבות.

רשות המסים סימנה לאחרונה את ההון השחור באינטרנט והתחילה במעצרים של מעלימי ההכנסות ממכירות אונליין.

מעצרו של כליף הוא המעצר השלישי שנערך השבוע במסגרת מאבק זה. זאת לאחר שביום ראשון עצרה רשות המסים שני ישראלים החשודים בהעלמת הכנסות בהיקף מיליוני שקלים בגין מכירות ברשת האינטרנט. החשודים הם: אסאם סלמאן, בן ה-56 מתל-שבע, העובד כשכיר באוניברסיטת באר-שבע ומפעיל אתר אינטרנט אשר עוסק במשחקי אונליין לילדים; ואלכסנדר באלוי הירש, בן 42 מראשון-לציון, אשר מכר על-פי החשד מטבעות נדירים ועתיקים לאספנים באתר eBay.

על-פי החשד, בין השנים 2010-2015, במשך כ-5 שנים, הפיק סאלמן הכנסות לא מדווחות בהיקף 3 מיליון שקל ממכירת שטחי פרסום באתר האינטרנט שהפעיל המאפשר משחקי אונליין לילדים. במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו של סאלמן, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. סלמאן נחקר, וכך גם בנו ואשתו של הבן, החשודים במעורבות בפעילות העסקית הלא מדווחת.

החשוד השני, הירש, מכר על-פי החשד מטבעות באתר eBay בסכום של כ-800 אלף שקל בין השנים 2015-2015. זאת, ללא שדיווח לרשות המס על פעילות זו. מבקשת המעצר בעניינו של הירש עולה כי הוא עבד כשכיר בין השנים 2014-2012, וכיום אינו עובד באופן רשמי.

מהמידע שנאסף בחקירה עלה כי להירש יש פרופיל באתר eBay, במסגרתו עסק בפעילות ענפה של מכירת מטבעות ושטרות כסף עתיקים לאספנים ברחבי העולם. במסגרת חיפוש שנערך בביתו נתפסו מסמכים וחומרי מחשב, והוא הובא לחקירה.

השניים שוחררו ממעצרם בתנאים מגבילים.

במסגרת החקירה הכוללת נחקרו מספר חשודים נוספים ושוחררו לביתם על-ידי היחידה החוקרת. מרשות המסים נמסר כי החקירה של גורמים נוספים הפועלים ברשת נמשכת, וצפויים מעצרים נוספים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גוגלהעלמת מסמסחר מקווןרשות המסים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.