DataRails שמשדרגת את תוכנת האקסל גייסה 6 מיליון דולר

לפי הודעתה, "DataRails באה לפתור מצוקה שקיימת כמעט בכל ארגון בעולם: הסרבול והקושי בעבודה עם גיליונות אלקטרוניים באקסל"

מייסדי DataRails / צילום: עידן סבח מייסדי DataRails / צילום: עידן סבח
טלי ציפורי 19.07.2017

הנה עוד חברה שמשלימה סבב A, למרות שהמספר שלהן - במיוחד מחוץ לגבולות ישראל - הולך ויורד כי יותר ויותר קרנות הון סיכון מעדיפות להשקיע בחברות בוגרות. DataRails, שפיתחה מערכת שהופכת את תוכנת האקסל לכלי ארגוני מודרני, גייסה 6 מיליון דולר, בהובלת קרן Vertex. עד כה גייסה החברה 7 מיליון דולר.

לפי הודעתה, "DataRails באה לפתור מצוקה שקיימת כמעט בכל ארגון בעולם: הסרבול והקושי בעבודה עם גיליונות אלקטרוניים באקסל. למרות השגשוג בשנים האחרונות בשוק התוכנות הארגוניות, חברות רבות עדיין משתמשות באקסל לא רק כגיליון אלקטרוני, אלא כמערכת המנהלת תהליכים עסקיים וקריטיים לרוחב הארגון כולו ובפרט בתחומי הפיננסים, כוח אדם, מלאי ועוד. עובדים ומנהלים יוצרים מסמכי אקסל שונים, שולחים אותם זה לזה, מעתיקים טבלאות ידנית ממסמך למסמך, מכניסים שינויים, שולחים שוב וחוזר חלילה. קיים קושי רב לאחד מידע ממסמכים שונים ולעקוב אחר גרסאות - והתוצאה היא עבודה לא יעילה ורגישה לטעויות".

לכן, טוענת החברה, "הפתרון שפיתחה מבוסס על אלגוריתם ראשון מסוגו בעולם, שמסוגל לחלץ ולנתח את המידע המורכב והלא-מובנה, כולל נוסחאות, שנמצא בקבצי אקסל - ולהפוך אותו למידע מובנה שניתן להכניס לבסיס נתונים בענן. כך ניתן לחבר את המערכת של DataRails למערכות ארגוניות נוספות".

עוד טוענת החברה: "המערכת מאפשרת למשתמש בארגון להמשיך לעבוד על תוכנת האקסל המוכרת, אך מעניקה לו יכולות חדשות. המשתמשים יכולים לאחד מידע מקבצי אקסל שונים, לצפות באופן גרפי בשינויים ובעדכונים שנעשו באקסל לאורך זמן, לערוך השוואה בין מסמכי אקסל ועוד. המערכת גם מונעת טעויות: למשל, אם משתמש עובד על קובץ ובו נתונים לא עדכניים, הוא יקבל על כך התראה. במקביל, הנתונים שנאספים מאינספור מסמכי אקסל שונים ברחבי הארגון, מתנקזים לממשק אינטראקטיבי, המציג אותם על גבי גרפים שמתעדכנים בזמן אמת שבהם יכול לצפות המנהל האחראי".

"אנחנו פוגשים חברות רבות שמנסות להחליף את השימוש באקסל על ידי מערכות ייעודיות בוורטיקלים שונים וחלקן אף מצליחות", מסר ינאי אורון, שותף כללי ב-Vertex. "אבל חברות אלו נתקלות בחיכוך עצום ויקר בהעברת המשתמשים לפלטפורמה שלהן. כשדיברנו עם הלקוחות של DataRails, כולל מספר חברות מובילות מרשימת Fortune 500, הם היו פשוט נלהבים להמשיך להשתמש בכלי שכל כך התרגלו אליו, עם תוספת היכולות ש-DataRails נותנת להם. זה מתבטא בעלות רכישת לקוח נמוכה ומאפשר לחברה לגדול במהירות".

DataRails

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: מערכת שהופכת את תוכנת האקסל לכלי ארגוני מודרני

מייסדים: דידי גורפינקל (מנכ"ל); אייל כהן (סמנכ"ל מוצר); עודד הר-טל (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 7 מיליון דולר

מספר עובדים: 20

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Vertex Cyrus Angel Fund, Oryzn Capital, ו-Joey Low

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס הוןהון סיכון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.