פיתוח ישראלי חדש יכול לפתור בעיה ל-400 מיליון איש

כ-400 מיליון עיוורי צבעים ישנם בעולם, שאינם מבדילים למשל בין צבע החולצות במשחק כדורגל ואינם מסוגלים לבחור את הירקות הבשלים במהלך קניות בסופר, כשהפתרונות המוצעים עבורם כיום אינם מספקים ■ את הבעיה הזו מתיימרת לפתור אפליקציה ישראלית חדשה

איתן בייגל 19.07.2017

כ-400 מיליון עיוורי צבעים ישנם בעולם. אנשים שאינם מבדילים בין צבע החולצות במשחק כדורגל וגם אילו עגבניות בסופר יותר אדומות, כשהפתרונות המוצעים כיום בתחום אינם מספקים. להדר טייט, בוגרת תואר לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון וכיום מעצבת חוויית משתמש ועיצוב ממשקים בחברת אמדוקס, יש גם אבא כזה, והיא החליטה להרים את הכפפה.

כחלק מפרויקט הגמר שלה היא יצרה את אפליקציית Eyegetby, המספקת ארגז כלים שימושי עבור אוכלוסיית עיוורי הצבעים. באמצעות האפליקציה יוכלו לבחור את הירקות הבשלים במהלך קניות, להתאים סט בגדים בצבעים שונים, ולהתמודד עם עוד אתגרים שמחסום הצבע מפריע להם בחיי היומיום.

הדר החלה לעבוד על הפרויקט לפני כ-7 חודשים, ולאחר מחקר מקיף במסגרתו ראיינה כ-100 עיוורי צבעים הצליחה לאתר את האתגרים המשותפים לכולם. הפרויקט נמצא בשלבי פיתוח ראשוניים, כשהצפי הוא שבתוך שנה עד שנתיים יצא לשוק.

בינתיים ניתן להתרשם מהפרויקט בדף הפייסבוק של הדר, כשבסוף החודש הוא יוצג הפרויקט גם בתערוכה במכון הטכנולוגי בחולון, בחלל שיציג את ההשוואה המוחשית בין ראייה תקינה לראייה של עיוורי צבעים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אפליקציותעיוורון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.