גינדי הציעה דירות ברחובות רק למועדון חבר - וזומנה לשימוע

המבצע של גינדי החזקות שנערך בימים האחרונים הציע לעמיתי חבר הנחה בת 12% ברכישת דירה חדשה בפרויקט של החברה על קרקע מדינה ■ באגודה לזכויות האזרח התלוננו

 

 

שלומית צור 19.07.2017

שבועיים לאחר התלונה שהגישה האגודה לזכויות האזרח לרשות מקרקעי ישראל, בטענה כי המבצע בו הציעה גינדי החזקות דירה בהנחה לעמיתי מועדון חבר, מהווה אפליה ואינו חוקי, הודיעה רמ"י כי תזמן את גינדי החזקות לשימוע.

האגודה לזכויות האזרח טענה כי מדובר בקרקע מדינה, ששווקה ליזמים פרטיים במטרה להקים עליה דירות שיימכרו לציבור הרחב, כאשר בפועל גינדי החזקות ביצעה אפליה כאשר הציעה את הדירות בהנחה רק לעמיתי מועדון הצרכנות חבר. לדעת האגודה, ציבור שלא שירת בצבא, כמו בעלי מוגבלויות, ערבים וחרדים, לא יכולים היו ליהנות מההטבה.

בקרקע הממוקמת במערב רחובות, זכתה חברת ים סוף שבשליטת אלי פפושדו שזכתה במכרז של רמ"י, שהקימה דירות על חלק ממנה ולפני שנה מכרה חלק מהקרקע שטרם מימשה - לחברת גינדי החזקות, שצפויה להקים עליה 416 דירות, שיוקמו ב-7 בניינים סביב פארק.

בשלב הראשון הוצעו לעמיתי חבר שלושה בניינים הכוללים 340 דירות בהנחה של 12% ממחיר השוק, שכולם נמכרו לעמיתי חבר שהשתתפו בהגרלה שהתקיימה לפני מספר ימים, אליה נרשמו 5,000 חברי מועדון הצרכנות.

יש לציין כי למרות הפנייה היוצאת דופן של האגודה לזכויות האזרח, עריכת הגרלות מסוג זה המציעות הנחה ברכישת דירות למגזרים מסויימים, היא שכיחה ובוצעה בשנים האחרונות בפרויקטים רבים, חלקם בקרקעות מדינה, למועדונים שונים כגון קרנות שוטרים, מועדון בהצדעה, הייטקיסטיים, מועדון HOT, וכדומה. בין היתר ערכה קבוצת תדהר בשיתוף CPM, הגרלת ענק לחברי מועדון הצרכנות חבר בפרויקט בן 1,000 יחידות בשכונת פסגות אפק החדשה בראש העין, שהוקם על קרקע מדינה.

מגינדי ומרמ"י לא נמסרה תגובה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גינדי החזקותהאגודה לזכויות האזרחחבררשות מקרקעי ישראלרחובות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.