נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית אופקו זינקה בחדות

נעילה חיובית באסיה, מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ עליות שערים בוול סטריט ■ אינדיקציות לגז טבעי בשלוש יחידות המאגר העיקריות ב"לוויתן 5"

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
יוסי ניסן 19.07.2017

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה, נעילה חיובית בשוקי אסיה והמגמה החיובית בוול סטריט.

 

באסיה המדדים נסחרו בעליות בשיעור מירבי של 1.4%, כשמניות הטכנולוגיה הגדולות במזרח הובילו את המגמה החיובית. בשוק ממתינים להצהרות הבנקים המרכזיים ביפן וגם באירופה שצפויות ביום חמישי.

הדולר ממשיך במסע צפונה ועולה בשיעור של כ-0.3% לרמה של 3.575 שקל.

דלק קידוחים  (937.8 ,‎-1.73%‏) ורציו  (304 ,‎+1.13%‏) דיווחו כי בימים הקרובים יסתיים קידוח ההערכה "לוויתן 5", והוא אישש את הערכת שותפי לוויתן בדבר קיומו של גז טבעי בשלושת יחידות המאגר העיקריות. עלות פעילות הקידוחים הללו בלוויתן עמדה על כ-106 מיליון דולר.

מניות קבוצת בזק  (472.8 ,‎-1.91%‏) - אינטרנט זהב  (550 ,‎0.00%‏) ובי קום  (1337 ,‎-3.12%‏) - המשיכו להיות במוקד גם היום. אתמול בית ההשקעות אקסלנס הוריד את מחיר היעד לבזק לאור ההתפתחויות בחקירה של בעל השליטה בחברה ובכיריה.

עוד מקבוצת בזק - חלל תקשורת  (58.6 ,‎-2.33%‏)  דיווחה אתמול כי חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי החברה וערכו בהם חיפוש, זאת במסגרת חקירת הרשות הנוגעת, בין היתר, לעסקאות למתן שירותי תקשורת לוויינית בין החברה לבין yes. על-פי הודעת החברה, אין בידיה כל מידע נוסף אודות הנושאים הנחקרים או הסיבה לשמה נערך החיפוש.

גם מניות "תמר" עוררו עניין על רקע השלמת השלב השני בהנפקת הענק של תמר פטרוליום - החברה הייעודית שהוקמה על ידי השותפות דלק קידוחים לצורך קליטת חלק מהחזקותיה במאגר הגז תמר. תמר פטרוליום תרכוש בימים הקרובים 9.25% מהזכויות במאגר מידי דלק קידוחים, שתרשום מהמכירה רווח הון של 550 מיליון דולר ברבעון השלישי. נציין גם את דלק  (48090 ,‎-0.99%‏) , וישראמקו  (179 ,‎-1.10%‏) ברקע. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.