מפיץ סיני התחייב לרכוש ממדיגוס מערכות ב-27 מיליון דולר

מנכ"ל החברה: אנחנו מאמינים שנוכל לסייע להפחית את הצורך הטיפולי לחולים המצויים בפער שבין טיפול תרופתי ופרוצדורות ניתוחיות פולשניות

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס / צילום: תמר מצפי כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס / צילום: תמר מצפי
גלי וינרב 18.07.2017

חברת המכשור הרפואי מדיגוס הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק מדווחת כי הרחיבה את ההסכם שלה עם המפיץ Golden Grand בסין.

מדיגוס מפתחת מכשיר רפואי לטיפול בצרבת חמורה מאוד (GERD), כחלופה לניתוח. המפיץ התחייב לרכוש מערכות MUSE ממדיגוס ב-27 מיליון דולר כאמור, במשך חמש שנים, שיחלו כאשר (ואם) המוצר יאושר לשיווק על ידי ה-CFDA, רשות הרגולציה לתרופות ומכשור רפואי בסין. ההסכם המורחב מחליף הסכם הפצה קודם, שכלל התחייבות מינימום של כ-17 מיליון דולר למערכות ה-MUSE לתקופה של ארבע שנים.

מדיגוס  (2.74 ,‎-3.52%‏) , הנסחרת לפי שווי של 28 מיליון שקל בלבד, מוכרת את המערכות שלה גם בארה"ב ובמדינות נוספות, לאחר שקיבלה אישור שיווק בארה"ב ובאירופה, אולם נכון להיות ההכנסות שלה נמוכות יחסית, בעיקר בשל קושי בקבלת שיפוי ביטוחי למוצר. ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו ההכנסות ב-114 אלף דולר בלבד, בעוד שההפסד התפעולי עמד על 2.2 מיליון דולר וההפסד הנקי על 2 מיליון דולר. החברה שרפה מזומנים בהיקף של 1.1 מיליון דולר על פעילותה השוטפת ברבעון.

בסוף השנה שעברה נאלצה מדיגוס לערוך מספר מהלכי רה-ארגון כדי להימנע מחדלות פירעון, אולם לפני מספר חודשים השלימה גיוס של 7.5 מיליון דולר, כך שהיא ממומנת לפחות למשך השנה הקרובה. בשנה האחרונה איבדה מניית החברה 76% מערכה.

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס, אמר כי "הרחבת הסכם ההפצה שלנו עם גולדן גראנד מחזקת את המחויבות המתמשכת שלנו להביא את מערכת ה-MUSE לשוק הסיני ולהציע לו טיפול חדשני שלא היה זמין עד כה למחלת ה-GERD. אנחנו מצפים מאוד לעבודה משותפת עם גולדן גראנד, ומאמינים שנוכל לסייע להפחית את הצורך הטיפולי לחולים המצויים בפער שבין טיפול תרופתי ופרוצדורות ניתוחיות פולשניות".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מדיגוס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.