מי הגיעו לקריה בת"א כדי לחגוג 12 שנים לפרויקט אמץ לוחם?

וגם: שר הכלכלה אלי כהן מזכיר שגם מובילאיי ורמי לוי היו פעם עסק קטן

דודי ויסמן וגדי איזנקוט / צילמיום: חן גלילי דודי ויסמן וגדי איזנקוט / צילמיום: חן גלילי
שירי דובר 18.07.2017

הנתיב המהיר

שר הכלכלה אלי כהן מזכיר שגם מובילאיי ורמי לוי היו פעם עסק קטן

בשבוע שעבר השיקו שחר אלוני ויניב האפט, בעלי "אלוני האפט" הפועלת לייעוץ פיננסי וליווי עסקי, את מיזם ההלוואות ביזלנד (Bizlend), שלדבריהם "ינתב את כספן של החברות המוסדיות הגדולות במשק אל העסקים הקטנים, ובכך יציע להן סיוע ישיר".

בין 300 אורחי אירוע ההשקה שנערך במתחם האירועים "קמילו" בתל-אביב, היה גם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שאמר במקום כי הוא יתמוך "במיזמים פרטיים והלוואות חוץ בנקאיות שיתרמו לביסוס העסקים הקטנים והבינוניים בישראל". כהן הזכיר למי שאולי שכח, כי "גם מובילאיי היתה עסק קטן לפני עשור, וגם ישקר החלה כמחרטה קטנה ורמי לוי החל את דרכו כחנות קטנה בשוק".

במתרשמים: רן שלו, מנכ"ל אמפא קפיטל; טובי שמלצר, שלמה סיסקט; ואחרים.

שחר אלוני, אלי כהן ויניב האפט / צילום: ליאת מנדל
 שחר אלוני, אלי כהן ויניב האפט / צילום: ליאת מנדל

לירן רזמוביץ' מונה למנכ"ל דיסקונט קפיטל חיתום

יחליף את טל רובינשטיין, שתוביל מעתה את תחום הפיתוח העסקי

דיסקונט קפיטל חיתום הודיעה על מינויו של לירן רזמוביץ' לתפקיד מנכ"ל. רזמוביץ' (37), הצטרף לדיסקונט קפיטל חיתום לפני כ-3 שנים, כאשר במהלך השנתיים האחרונות כיהן כסמנכ"ל.

קודם להצטרפותו לדיסקונט קפיטל חיתום, ניהל רזמוביץ' את תחום המסחר באג"ח פרטיות באי.בי.אי שירותי בורסה, ובהמשך היה שותף באגוד חיתום ופיננסים בע"מ.

רזמוביץ' יחליף את טל רובינשטיין, שכיהנה כמנכ"לית החברה בשנה וחצי האחרונות, מאז המיזוג עם כלל חיתום. רובינשטיין, ששימשה בעבר גם כמנכ"לית כלל חיתום, תוביל מעתה את תחום הפיתוח העסקי בחברה.

צחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל חיתום, בירך על מינויו של רזמוביץ' ומסר כי: "בתקופה האחרונה, תחת הנהגתה של טל, הגיעה דיסקונט קפיטל חיתום להישגים חסרי תקדים. אני משוכנע שנמשיך ליהנות מהמקצועיות ומההיכרות העמוקה של טל עם שוק ההון גם בשנים הבאות".

לירן רזמוביץ' / צילום: דורון לצטר
 לירן רזמוביץ' / צילום: דורון לצטר

קבלת-פנים חמה

מי היועץ שהופתע ממזג-האוויר הירושלמי?

ועוד בענייני הלוואות וסיוע לעסקים קטנים - ד"ר ניר בן אהרון, מנהל תחום מדיניות, מחקר וקשרים בינלאומיים במשרד הכלכלה, הזמין לישראל את ד"ר ג'ון תומסון, לשעבר בכיר ב-OECD המשמש גם כיועץ למשרד. היום, הפגיש בן אהרון את תומסון עם עו"ד שלומי תורג'מן, שותף מייסד בפלטפורמת ההלוואות החברתיות - BTB.

תורג'מן סקר בפני תומסון את מצב העסקים הקטנים בישראל ואמר כי על ישראל להיות יותר מעורבת בנושא, ולהעניק הלוואות אטרקטיביות דרך הפלטפורמה שלהם. תומסון מצידו, שהגיע לפגישה ברכבת הקלה בירושלים, התלונן על החום הכבד. הוא אמר כי הוא ציפה שדווקא בבירה הישראלית יהיה פחות חם ולח, אולם הודות למזגן ברכבת הקלה, חוויית הנסיעה הייתה בסופו של דבר נעימה.

שלומי תורג'מן וג'ון תומסון / צילום BTB
 שלומי תורג'מן וג'ון תומסון / צילום BTB

הון וביטחון

מי הגיעו לקריה בתל-אביב כדי לחגוג 12 שנים לפרויקט אמץ לוחם?

חגיגה בקריה: אמש (ב') נאספו בבסיס הקריה בתל-אביב אנשי ונשות צבא בעבר ובהווה ונציגי חברות ותורמים, לערב ההוקרה השנתי לפרויקט המעורבות החברתית אמץ לוחם, שציין 12 שנים להקמתו.

בתוכנית האמנותית הנחה את הערב אברי גלעד, שאירח בין היתר את שלומי שבן ושלומית אהרון, כשכולם הופיעו בהתנדבות.

בין היתר נצפו במקום: הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, וחברי פורום מטכ"ל; אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות ונשיא אמץ לוחם; ורדה דרוקר, מנהלת פרויקט אמץ לוחם; האלוף במיל' יורם יאיר (ייה), יו"ר יחד למען החייל; תא"ל במיל' אילן טל, המנכ"ל; ואל"מ במיל' עטר דגן, נציג ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) - בישראל.

בצד העסקי התמנגלו בבסיס כמה וכמה ממנהלי החברות המאמצות, בהם: מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות, שהודיע במקום כי הוא שוכנע לאמץ גדוד שישי נוסף; אלוף במיל' משה קפלינסקי, מנכ"ל נשר; אלוף במיל' אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; דודי ויסמן, מבעלי סונול; המפכ"ל לשעבר משה קראדי, יו"ר דלק; אייל מליס, מנכ"ל תנובה; גיורא וצביקה אקרשטיין, בעלי מפעל אקרשטיין; עוזי לבצור, סמנכ"ל קבוצת תעבורה; יוסף דהן, מייסד ויו"ר קבוצת אלדן ושי דהן, מנכ"ל הקבוצה; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; קובי מלכין, מנכ"ל בנק אוצר החייל ואחרים.

עוד נמסר כי במסגרת הפרויקט הועברו ליחידות צה"ל במהלך 2016 כ-16 מיליון שקל, כאשר מאז הקמתו כבר הועברו כ-133 מיליון.

דודי ויסמן וגדי איזנקוט / צילמיום: חן גלילי
 דודי ויסמן וגדי איזנקוט / צילמיום: חן גלילי

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אבי פישראלי כהןמאיר שמירגדי איזנקוטאלוני האפט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.