חדש בשוק: הוצג רחפן רובוטי תת-ימי מתקדם במיוחד

אל שלל החברות המפתחות רחפני מים מצטרפת כעת גם חברת בלו איי רובוטיקס (Blueye Robotics) הנורבגית, שייצרה רובוט המסוגל לצלול עד לעומק שיא של 150 מטר, שהם כ-50 מטר יותר מהרובוטים הנפוצים בשוק היום

איתן בייגל 18.07.2017

תחום הרחפנים כבר מזה מספר שנים נחשב לטרנדי מאוד וזוכה לפיתוחים אין-ספור. נישה שהולכת וצוברת תאוצה בתחום היא רחפני המים הרובוטיים.

אל שלל החבות המפתחות רחפני מים מצטרפת כעת גם חברת בלו איי רובוטיקס (Blueye Robotics) הנורבגית, שיצרה רובוט המסוגל לצלול עד לעומק שיא של 150 מטרים, שהם כ-50 מטרים יותר מכפי שרובוטים היו מסוגלים עד כה.

הרובוט מסוגל לנוע במהירות של 2.5 מטרים לשנייה, והוא מגיע עם סוללה המחזיקה מעמד לשעתיים של צלילה.

לרובוט, שנקרא Blueye Pioneer, יש כבל המחובר למצוף מיוחד הנגרר אחריו על פני המים. המצוף מתחבר אל-חוטית לאפליקציה בסמארטפון המאפשרת שליטה ברובוט, תוך שהיא מקבלת ממנו אות וידאו תת-ימי באיכות HD ובזמן אמת.

הרובוט נעזר בנורת לד בכדי להאיר את המחשכים שסביבו, ובאמצעות תוכנה מיוחדת הוא מפצה על היעדר הצבע האופייני לצילומים תת-ימיים (זאת בניגוד לצילומים הכחלחלים של מצלמת הגו-פרו שאינה מצוידת בטכנולוגיה כזו).

Blueye Pioneer מצוי עוד בשלבים ניסיוניים ואמור לעבור לשלב הייצור בינואר הבא. על אף זאת ניתן לרכוש אותו כבר כעת, כשמחירו הוא 12,300 שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
צלילהרובוטיםרחפנים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.