משלוח הביתה עם הרחפן: רשת ביג הישראלית בעקבות אמזון

רשת ביג בחרה בחברת TERRASCAN שתפתח עבורה את הרחפנים עבור פרויקט דגל חדש בתחום הסחר האינטרנטי

איתן בייגל 18.07.2017

רשת ביג הולכת בעקבות אמזון ונכנסת למשלוחי חבילות באמצעות רחפנים. באירוע שהתקיים במתחם ביג פאשן באשדוד התחרו מספר קבוצות בתחרות לפיתוח רחפן למשלוח חבילה, והקבוצה שזכתה במקום הראשון היא חברת Terrasacn שתפתח את הרחפנים עבור הפרויקט של הרשת שנושא את השם "BIG+", זרוע הסחר המקוון של החברה.

מעבדות Terrasacn זכו בפרס כספי של 100,000 שקל, כשהחברה הציגה את היכולת להטיס רחפן באופן אוטונומי (ללא מגע יד אדם) ולשלשל חבילה לנקודת היעד ברמת דיוק גבוהה על-ידי שימוש בטכנולוגיית GPS RTK אשר מאפשרת דיוק ברמה של סנטימטרים.

הרחפן מיוצר בארץ על-ידי החברה לצרכיי מיפוי ומדידה ועבר הסבה לטובת התחרות. לרחפן יש 6 מנועים, וקוטרו כ-2 מטר עם יכולת נשיאת משקל של עד 8 קילו.

מתי אכן יזכו לקוחות הרשת לקבל לקוחות חבילות מהאוויר - עדיין לא ידוע, ונראה כי מדובר יותר בהצהרת כוונות של רשת ביג בהקמת זרוע סחר אינטרנטית וכן תמיכה בסטארט-אפים וטכנולוגיות בתחומי הקמעונאות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אמזוןביגמסחר מקווןמשלוחיםרחפנים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.