פרשת בזק: האם יהיו צרות גם לסניף הישראלי של ג'יי.פי מורגן?

אם יוכח FH חומרים מבזק עברו לידי אנשי חברת יורוקום ומצאו את דרכם גם לאנשי ג'יי.פי מורגן שייצגו אותה, צפויה רעידת אדמה של ממש בסניף הישראלי של הבנק

גד פרץ 18.07.2017

פרשת ה"חפרפרות" בבזק - לפיה מנכל"ית החברה סטלה הנדלר ומזכירת החברה לינור יוכלמן העבירו על-פי החשד חומרים מתוך דיוני הוועדה שניהלה את עסקת בזק-yes- חורגת אף מעבר לענייניה של בזק, חברי הדירקטוריון ונושאי המשרה.

יש לזכור כי בעסקה היו מעורבים שניים מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם - מריל לינץ'שייצג את בזק; וג'יי.פי מורגןשייצג את יורוקום. על-פי החשד של חוקרי רשות ניירות ערך, החומרים שהועברו לאנשי יורוקום הגיעו הישר לאנשי ג'יי.פי מורגן שניהלו מטעמם את העסקה - והם עשו בהם שימוש רב.

בקרב אנשי בזק ומריל לינץ' הייתה התמרמרות גדולה על כך שחומרים ומידע עוברים כל הזמן לידיהם של אנשי ג'יי.פי מורגן. האנשים שניהלו את העסקה מטעם ג'יי.פי מורגן הם הנציגים הבכירים ביותר של הבנק בישראל - רועי נבון, מנכ"ל הסניף הישראלי; ויוני הורניק, בנקאי בכיר בסניף הישראלי.

בנק השקעות זר מתרחק בדרך כלל מעניינים שיש בהם חשד לשחיתות כמו מאש, ויש להניח כי לאור הפרסומים האחרונים תידרש חקירה מקיפה מאוד בבנק ביחס לאילו חומרים הגיעו לידי אנשיהם ואיזה שימוש הם עשו בהם.

אם אכן יוכח כי חומרים כאמור עברו לידי אנשי חברת יורוקום ומצאו את דרכם גם לאנשי ג'יי.פי מורגן - הורניק ונבון - צפויה רעידת אדמה של ממש בסניף הישראלי של הבנק.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
JP מורגןבזקיורוקוםמריל לינץ'סטלה הנדלר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.