אלקטרה רוכשת חברת גנרטורים לפי שווי של 100 מיליון שקל

רוכשת את השליטה (51%) בחברת פ.ק גנרטורים ■ נכון לסוף 2016, הסתכם המחזור השנתי של הפעילות הנרכשת בכ-206 מיליון שקל, והרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-20 מיליון שקל

אביב לוי 18.07.2017

חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה מרחיבה את פעילותה, והבוקר (ג') עדכנה על רכישת פעילות בתחום הגנרטורים מידי משפחת קורץ - בעלת החברה הפרטית פ.ק גנרטורים וציוד - שתהפוך לשותפתה. העסקה שנעשתה לפי שווי של כ-100 מיליון שקל לפעילות הנרכשת, והשקעתה של אלקטרה תעמוד על כ-52 מיליון שקל. במסגרת העסקה, יקימו אלקטרה ומשפחת קורץ חברה משותפת (פ.ק אלקטרה), בה חלקה של אלקטרה יעמוד על 51% וביתרה תחזיק המשפחה.

החברה המשותפת תרכוש מידי משפחת קורץ את פעילות פ.ק גנרטורים (מכירה, התקנה, שירות והשכרת גנרטורים, עגלות תאורה ומוצרים נלווים, ושירות גז לגנרטורים) ובנוסף תרכוש את חברת אל-רם גנרטורים, בה מחזיקה משפחת קורץ יחד עם רמי כהן בשותפות שווה, ואשר לה פעילות דומה. העסקה בין הצדדים כוללת המשך העסקת "ארבעה אנשי מפתח בפעילות הנרכשת ובאל-רם" במשך שלוש שנים ממועד השלמת העסקה.

במסגרת ההסכם בין אלקטרה למשפחת קורץ, קבעו הצדדים מנגנון היפרדות באמצעות אופציית רכישה לאלקטרה ואופציית מכירה למשפחת קורץ, בנוגע להחזקות המשפחה בחברה המשותפת, שתיכנס לתוקף שלוש שנים לאחר מועד השלמת העסקה, למשך שנה. השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים. באלקטרה ציינו היום כי היקף ההכנסות השנתי של הפעילות הנרכשת הסתכם ב-2016 ב-206 מיליון שקל, והרווח הנקי המתואם עמד על כ-20 מיליון שקל.

את פ.ק גנרטורים ייסדו האחים אבנר ועמוס קורץ ב-1988 וכיום היא מעסיקה כ-500 עובדים. מלבד פעילות הגנרטורים שלה, עד 2014 היו האחים קורץ חלק מגרעין השליטה בחברת השירותים לרכב איתוראן שבשליטת משפת שרצקי, לאחר שהיו שותפים עם שרצקי להקמת החברה. לפני כשלוש שנים מכרה משפת קורץ את החזקותיה באיתוראן (כ-7%), תמורת יותר מ-100 מיליון שקל.

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה מסר היום כי, "עיסקה זו מהווה נדבך חשוב נוסף בתכנית רחבה להמשך פיתוח פעילותה העסקית של קבוצת אלקטרה. המודל העסקי תואם את האסטרטגיה הכוללת של אלקטרה, על פיה אנו מספקים ללקוחות פתרונות מלאים מקצה לקצה, משלב התכנון וההקמה, המשך בהתקנה של המערכות וכלה בשירות והתמיכה המקצועיים".

אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד, עוסקת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן ומגזר זכיינות. מניית החברה זינקה בשנה החולפת בכ-60% ומשקפת לאלקטרה שווי שוק נוכחי של כ-2.8 מיליארד שקל. בסיכום הרבעון הראשון של השנה, הכנסותיה צמחו ב-14% ל-1.4 מיליארד שקל, לצד שחיקה של 23% ברווחיה - בהשפעת מימוש קרקע ברבעון המקביל אשתקד - לרמה של כ-32 מיליון שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלקטרה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.