גרמניה דחתה למועד לא ידוע את החתימה על עסקת הצוללות

המזכר לקראת השלמת העסקה בשווי מיליארד דולרים היה אמור להיחתם בשבוע הבא, אולם בצל החקירה הפלילית החתימה נדחתה

וואלה! NEWS 18.07.2017

ממשלת גרמניה החליטה לדחות את מועד החתימה על מזכר ההבנות להשלמת עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל - כך נמסר היום (ג') מהמועצה לביטחון לאומי (מל"ל). המזכר לקראת השלמת העסקה בשווי מיליארד דולרים היה אמור להיחתם בשבוע הבא, אולם בשלב זה, בצל החקירה הפלילית בנוגע לטענות לשחיתות בפרשה, אירוע החתימה נדחה למועד שטרם התברר.

בסוף החודש שעבר דווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי המועצה לביטחון לאומי של גרמניה אישרה את עסקת המכירה. על-פי הדיווח, החלטת המועצה הגרמנית קובעת כי אם תוכח שחיתות במסגרת החקירות המתנהלות בנושא בישראל או בגרמניה, לברלין יש את הזכות לבטל את החוזה באופן מלא.

הפרשה החלה עם החשיפה כי חברת-הבת הישראלית של הספקית הגרמנית טיסנקרופ שכרה את שירותיו של עורך דינו הפרטי של נתניהו, דוד שמרון, לייצגה. איש העסקים מיקי גנור, שתיווך מטעם התאגיד הגרמני את עסקת הצוללות וחשוד בעבירות שחיתות, נמצא בימים אלה במגעים להפוך לעד מדינה בפרשה, שזכתה לכינוי "תיק 3000".

פרשת הצוללות עלתה בשבוע שעבר שלב בחקירה עם מעצרי המעורבים בה - שמרון; גנור; ממלא-מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר-יוסף, שכתב את חוות-הדעת לטובת טיסנקרופ; ומפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום.

החקירה הפלילית של הפרשה החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על-ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במירמה, עבירות מס על-פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גרמניהדוד שמרוןפרשת הצוללותטיסנקרופמיקי גנור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.