ירידות בסיום המסחר בבורסה; קבוצת דלק ירדה בכ-2%

מגמה שלילית בבורסות אירופה, ירידות בוול סטריט ■ עונת הדוחות בניו יורק בעיצומה ■ "הנהנים העיקריים מהמדד האחרון הן (שוב) מניות הנדל"ן המניב"

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הלל קורן 18.07.2017

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים היום (ג') במגמה שלילית לאחר תנודתיות בחלקו הראשון של היום, על רקע ירידות בבורסות אירופה ויציבות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה, וזוהי הזדמנות מצוינת למשקיעים לבחון את בריאות הפירמות הגדולות בעולם בפרט, ואת איתנות הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם, בכלל.

כמו כן, המשקיעים בשוקי המניות, האג"ח והמטבעות יעקבו אחר סבב שיחות נוסף שנפתח אתמול בבריסל בעניין הברקזיט.

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון ג'רי קוטישטנו מציין היום כי "שוק ההון בישראל עדיין נסחר בהשפעת מדד המחירים לחודש יוני שירד ב-0.7%. למי שמצפה לתיקון בהמשך, חייבים להזכיר כי הצפי הוא למדדים אפסיים בחודשים הקרובים. המדד האחרון מדגיש ביתר שאת עד כמה רחוקה העלאת ריבית בישראל, גם אם הריבית תעלה במקומות אחרים בעולם. סביבת האינפלציה בישראל אפסית ורחוקה מאד מהיעד של 1%-3%. הנהנים העיקריים מהמדד האחרון הן (שוב) מניות הנדל"ן המניב וכן האג"ח השקליות הארוכות. גם הדולר והאירו התחזקו השבוע מול השקל, על רקע פער הריביות שהולך להתרחב בינינו לבין העולם. אולם, התחזקות זו היא מוגבלת לטעמי, בשל נתוני המאקרו המצוינים של ישראל".

בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים כי מניות רשתות קמעונות המזון "נסחרות במחיר כמעט מלא ברובן", ובהתאם מעניקים למרביתן המלצת "תשואת שוק", עם מחירי יעד הגבוהים באחוזים בודדים בלבד ממחירי השוק הנוכחיים שלהן. נציין את שופרסל  (2390 ,‎-1.44%‏) , ויקטורי  (4862 ,‎+0.75%‏) ורמי לוי  (21290 ,‎+1.09%‏) .

בית ההשקעות אקסלנס הוריד את מחיר היעד למניית בזק  (445.2 ,‎-0.60%‏) וזאת לאור ההתפתחויות בחקירה של בעל השליטה בחברה ובכיריה. בבית ההשקעות טוענים כי נושא ההפרדה המבנית בחברה יצא לפועל בסופו של דבר אך לעת הזו מדובר בדחייה שמחייב הורדת מחיר היעד. מחיר היעד החדש בו נוקב בית ההשקעות עומד על 6 שקלים לעומת מחיר היעד הקודם שנקבע על 6.8 שקל למניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.