קליפורניה מצטרפת להוואי בדרך ל-100% אנרגיה מתחדשת

מנהיג הרוב הדמוקטי בסנאט של מדינת קליפורניה, קווין דה-לאון, מקדם בתיאום עם מושל המדינה ג'רי בראון חוק שיחייב התקנת פאנלים סולאריים על כל בית חדש ובית שהבעלות עליו מתחלפת

נתי יפת 17.07.2017

מנהיג הרוב הדמוקטי בסנאט של מדינת קליפורניה, קווין דה-לאון, מקדם בתיאום עם מושל המדינה ג'רי בראון חוק שיחייב התקנת פאנלים סולאריים על כל בית חדש ובית שהבעלות עליו מתחלפת. עוד קובע החוק כי פאנלים סולאריים יותקנו עד 2025 מעל כל בניין בן יותר מ-5 דירות, וכן כי בעלי חוות חקלאיות ישריינו רבע משטחיהן להקמת טורבינות רוח.

מטרת החוק היא להביא את קליפורניה ל-50% אנרגיה מתחדשת עד 2025 ול-100% אנרגיה מתחדשת עד 2045.

הצעת החוק החדשה אושרה ביום רביעי האחרון בוועדת האנרגיה של בית הנבחרים הקליפורני, ואם תאושר סופית, קליפורניה תהיה המדינה השנייה בארה"ב, אחרי הוואי, שקובעת יעד של 100% אנרגיות מתחדשות. בהוואי גדל היקף החשמל הנקי מ-9% מכלל החשמל ב-2007 ל-25% ב-2017.

החוק החדש הוא שדרוג לחקיקה שעברה לראשונה בקליפורניה ב-2002 לעידוד אנרגיה מתחדשת, וליעד של 50% מתחדשות ב-2030 שנקבע בשנה שעברה. בעקבות החקיקה היווה החשמל הנקי 27% מכלל החשמל שיוצר בקליפורניה בשנה שעברה, עם כושר ייצור מותקן של 69 ג'יגה-ואט.

הטכנולוגיות הבולטות מתוך כושר הייצור הנקי הן טורבינות רוח (27 ג'יגה-ואט), חשמל סולארי (16 ג'יגה-ואט), אנרגיה גיאו-תרמית (13 ג'יגה-ואט) ובומאסה (8,000 ג'יגה-ואט). כושר הייצור של חשמל נקי בקליפורניה גדול פי ארבעה מכלל ייצור החשמל בישראל, שמתוכו היוותה האנרגיה הנקייה 2.6% בלבד בשנה שעברה.

מנכ"ל חברת החשמל הסולארי אנרפוינט, דני דנן, אמר היום (ב') כי אם ישראל רוצה לעמוד ביעדים שקבעה לעצמה לקראת ועידת פריז (10% מתחדשות ב-2020, 13% ב-2025 ו-17% ב-2030), היא צריכה לקדם חקיקה דומה.

"בשנת 2014 ישראל ניצבה במקום האחרון ב-OECD מבחינת השיעור של ייצור החשמל באנרגיה מתחדשת", אמר דנן. "כושר הייצור המותקן של אנרגיה מתחדשת בסטארט-אפ ניישן כיום הוא 800 מגה-ואט בלבד".

תגובת גרינפיס: "יעדי האנרגיה המתחדשת של ממשלת ישראל הם עלבון לציבור, ונובעים מתפיסה מיושנת שמפגרת שנות אור אחר המגמה העולמית למעבר למתחדשות. על שר האנרגיה יובל שטייניץ לקבל החלטה חדשה המציבה יעד שאפתני עד סוף העשור הבא, ולקדם תכנית אמתית לאנרגיה חכמה מהשמש.

"הגיע הזמן שהציבור הרחב יעשה שימוש בנכסי הגגות לייצור חשמל נקי וחסכוני שיצמצם את זיהום האוויר ואת פליטות גזי החממה. על משרד האנרגיה לקדם 5 צעדים פשוטים שיהפכו את החשמל החכם לנגיש לציבור הרחב: פישוט בירוקרטי, הסדרה מתקדמת, ערבויות מדינה, פיתוח ומחקר והסברה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אנרגיה מתחדשתאנרגיה סולאריתטורבינות רוחקולטים סולאריםקליפורניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.