אפריקה ישראל מוכרת את אפריקה מלונות ב-413 מיליון שקל

משפחת דיין ממשיכה להרחיב את עסקיה בתחום המלונאות על חשבון קבוצת אפריקה ישראל ■ בתחילת 2017 רכשה ארבעה מלונות מאפריקה ב-524 מיליון שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי לב לבייב / צילום: תמר מצפי
עומרי כהן 16.07.2017

משפחת דיין ממשיכה להרחיב את עסקיה בתחום המלונאות על חשבון קבוצת אפריקה ישראל. אחרי שרכשה בתחילת 2017 ארבעה מלונות מחברת אפריקה מלונות תמורת 524 מיליון שקל, חתמה היום משפחת דיין על עסקה נוספת לרכישת מלוא הבעלות על חברת אפריקה מלונות בתמורה ל-413 מיליון שקל.

אפריקה מלונות מוחזקת בחלקים שווים בידי אפריקה ישראל וחברת נץ מלונות הבורסאית. השותפות בין השתיים החלה לפני כחמש שנים, לאחר שנץ רכשה מידי אפריקה ישראל 50% ממניות אפריקה מלונות בתמורה ל-180 מיליון שקל.

מנץ נמסר כי השלמת העסקה הנוכחית מותנית בבדיקת נאותות ובאישור הממונה על הגבלים עסקיים. אם תושלם העסקה היא תייצר לנץ ולאפריקה ישראל תזרים נטו של 130 מיליון שקל כל אחת. העסקה הקודמת, אגב, ייצרה לנץ תזרים נטו של 50 מיליון שקל ולאפריקה ישראל תזרים נטו של 65 מיליון שקל.

אפריקה מלונות מחזיקה בזיכיון לתפעול בתי מלון הנושאים את שם המותג קראון פלאזה והולידי אין. תחת מותג זה הפעילה החברה שמונה בתי מלון בישראל (חלקם בבעלותה המלאה) ובנוסף השכירה לצדדים שלישיים שני מלונות אחרים שהחזיקה בבעלותה באילת, לה פלאיה ובי סיטי.

את 2016 סיימה אפריקה מלונות עם צמיחה של 4.3% בהכנסות ל-400 מיליון שקל, אולם גם עם הפסד גבוה של 14 מיליון שקל. בינואר השנה השלימה אפריקה מלונות את מכירתם של ארבע מלונות שבבעלותה המלאה לידי משפחת דיין.

מדובר במלונות קראון פלאזה ת"א, קראון פלאזה אילת, לה פלאיה אילת ובי סיטי אילת, שנמכרו כאמור תמורת 524 מיליון שקל ושאפשרו לאפריקה מלונות לפרוע הלוואות בנקאיות של 380 מיליון שקל.

במקביל, חתמה אז אפריקה מלונות על עסקה נוספת למכירת מלון קראון פלאזה ירושלים לידי משפחת דיין אולם עסקה זו לא הושלמה וכעת היא תתבטל לטובת העסקה החדשה שבמסגרתה תרכוש כאמור משפחת דיין את החברה כולה.

נכון להיום, מחזיקה אפריקה מלונות במלון קראון פלאזה ירושלים, במלון קראון פלאזה חיפה ובמלון קראון פלאזה סיטי סנטר, הממוקם במגדלי עזריאלי בת"א. כמו-כן, מחזיקה היא מחזיקה ב-50% ממלון קראון פלאזה ים המלח ומנהלת את המלונות ביי וויו בחיפה והולידי אין באשקלון. ברבעון הראשון של 2017 הציגה החברה הכנסות של 62 מיליון שקל ורווח גולמי של 29 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 120 מיליון שקל וזאת כתוצאה ממכירת המלונות שהניבה רווח הון של כ-123 מיליון שקל.

תשעה אחים ושלוש אחיות כללה משפחת דיין: מיקי בן ה-65 הוא הבכור, אמיר בן ה-43 הוא הצעיר, ובטווח ישנם שלום, רוני, מרים, אבי, איציק, יעקב, יפה, טובה, דודו ויהודה. לאחרונה דודו הלך לעולמו. 

עו"ד טל בננסון ייצג בעסקה את משפחת דיין. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אפריקה ישראלבתי מלון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.