איסתא מוכרת את מלון סבוי בדיסלדורף תמורת 16.8 מיליון יורו

הרווח הצפוי מהעסקה - 2.7 מיליון שקל ■ איסתא בוחנת רכישת בתי מלון ביעדים מרכזיים בהם פועלת החברה בתחום התיירות ■ המשמעות: איסתא תתמקד ביעדים שהם יותר רלוונטיים לנוסעים הישראלים

דיסלדורף / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב דיסלדורף / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מיכל רז-חיימוביץ' 16.07.2017

חברת התיירות והנדל"ן איסתא  (8223 ,‎+0.01%‏)  מוכרת את מלון סבוי בעיר דיסלדורף שבגרמניה תמורת 16.8 מיליון אירו. מתוך סכום זה, כ-3.6 מיליון אירו ישמשו לפירעון הלוואות בנקאיות שנטלה החברה הבת שמחזיקה במלון מבנק מקומי, וכ-7.9 מיליון אירו לפירעון הלוואות בעלים שהועמדו לחברה על ידי איסתא.

בעקבות העסקה מעריכים באיסתא כי בדוחות הרבעון השני תרשום החברה רווח לפני מס של 7.1 מיליון שקל, מעליית ערך הנכס (המסווג בדוחותיה הכספיים של החברה כנדל"ן להשקעה). עם השלמת העסקה, הצפויה ברבעון השלישי או הרביעי השנה, צפוי הרווח להצטמק בכ-4.4 מיליון שקל, כתוצאה מזקיפה לרווח והפסד של קרן הון מהפרשי תרגום והוצאות הקשורות לעסקה, כך שבסך הכל הרווח הצפוי מהעסקה הוא כ-2.7 מיליון שקל.

השלמת העסקה מותנית בהמצאה על ידי המוכרת של מכתב שחרור מהבנק, לפיו עם תשלום יתרת ההלוואות שנתן, ישחרר הבנק את כל השעבודים הרשומים לטובתו על המלון, וזאת בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם. השלמת העסקה צפויה להתבצע תוך ארבעה ימי עסקים ממועד התקיימות התנאי המתלה האמור.

התרחבות לנדל"ן ממוקד תיירות

באיסתא מציינים כי ההחלטה למכור את המלון הינה על רקע התמקדות בסינרגיה בין הפעילות המלונאית לתיירות, ומימוש נכסים שהשבחתם הסתיימה ואינם נמצאים ביעדים מרכזיים של פעילות התיירות. במקביל למכירה בוחנים באיסתא רכישת בתי מלון ביעדים מרכזיים בהם פועלת החברה בתחום התיירות.

נזכיר כי לפני כארבעה חודשים רכשו איסתא וחברת המלונאות פתאל, בחלקים שווים, שלושה מלונות על קו החוף של עיר הנופש הקפריסאית פאפוס, המונים כ-800 חדרים, בסכום של כ-80 מיליון אירו. הרכישה המשותפת הגיעה על רקע הרחבת הפעילות הבינלאומית של רשת פתאל, ומהווה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של תחום הנדל"ן ממוקד התיירות של איסתא, הנשלטת בידי אחישי גל ונסחרת בשווי של כמיליארד שקל, לאחר זינוק של 180% במניה בשלוש השנים האחרונות.

בשבוע האחרון, עם זאת, רשמה המניה ירידה על רקע הודעת החברה כי קיבלה מרשות ההגבלים העסקיים ומפרקליטות המדינה הודעה שלפיה "נשקלת הגשת כתבי אישום" נגד מנכ"ל החברה ושני מנכ"לים של חברות בנות, וזאת בחשד להסדר כובל ותיאום מחירים במשלחות של תלמידים ונוער לפולין.

איסתא נכנסה בשנה האחרונה גם לפעילות בתחום של "מחיר למשתכן", והודיעה החודש כי החברה הנכדה, סלע-איסתא נדל"ן, זכתה במכרז לבניית שני מתחמים בשכונת קריית חינוך ברמת גן. ההכנסות בפרויקט הגדול יותר (מתחם א') צפויות להסתכם ב-456 מיליון שקל עם רווח של כ-56 מיליון שקל, ובפרויקט השני (מתחם ב') ההכנסות צפויות להסתכם ב-319 מיליון שקל והרווח החזוי הוא 40 מיליון שקל. שני הפרויקטים אמורים להניב לסלע-איסתא רווח של כמעט 100 מיליון שקל, כך שאיסתא, המחזיקה בשרשור 50% מהחברה, צפויה להרוויח כ-50 מיליון שקל בסך הכל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איסתאבתי מלוןגרמניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.