אפריקה מגורים רכשה את חלק השותף בסביוני גבעת שמואל

פרויקט סביוני גבעת שמואל כולל סה"כ כ-600 יח"ד ■ החברה מצויה כיום בהקמתו של שלב א', הכולל 130 יח"ד מהם נמכרו 80 יח"ד בתמורה לכ-160 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השנה, והוא צפוי להסתיים במהלך 2018

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים / צילום:  איל יצהר אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים / צילום: איל יצהר
שירות גלובס 16.07.2017

חברת אפריקה מגורים  (21690 ,‎+2.80%‏) , שבשליטת אפריקה ישראל (74%), דיווחה היום על חתימת הסכם לרכישת חלקו (50%) של השותף משה אהרוני בפרויקט הנדל"ן למגורים "סביוני גבעת שמואל ". בתמורה לחלקו של אהרוני שילמה לו אפריקה מגורים 157.5 מיליון שקל, סכום שכולל החזר הלוואת בעלים של 59 מיליון שקל שאותה העמיד אהרוני לחברת הפרויקט. מאפריקה מגורים נמסר, כי רכישת חלקו של השותף תתבצע ממקורותיה העצמיים, ובאמצעות מימון בנקאי (לרבות הגדלת מסגרת אשראי של חברת הפרויקט).

במסגרת זו, התקשרה חברת הפרויקט עם תאגיד בנקאי בהסכם להגדלת אשראי עד לסך של 239 מיליון שקל, כנגד יתרת הקרקע שאינה בהסכם ליווי. במקביל, הגדילה אפריקה מגורים את ערבותה לחובות חברת הפרויקט, כלפי הבנק המממן, עד לסכום של 800 מיליון שקל.

פרויקט סביוני גבעת שמואל הוצג עד כה בדוחות אפריקה מגורים על בסיס השווי המאזני שלו. עם זאת, בעקבות רכישת מלוא הבעלות על חברת הפרויקט, נדרשת אפריקה מגורים למדוד את שוויה ההוגן לצורך איחוד מלא של נכסיה והתחייבויותיה. להערכת אפריקה מגורים, צפוי האיחוד המלא לייצר לה רווח הון נקי בהיקף מוערך של 50-70 מיליון שקל, שיירשם בדוחות הרבעון השלישי של 2017.

תוכנית להקמת 600 יחידות דיור

פרויקט סביוני גבעת שמואל הוא פרויקט רחב היקף, שכולל תוכנית בתוקף להקמת כ-600 יחידות דיור. כיום מצויה החברה בהקמתו של שלב א', הכולל 130 יח"ד, שמהן נמכרו נכון לסוף מארס כ-80 יח"ד תמורת כ-160 מיליון שקל. להערכת החברה, שלב זה צפוי להיות מושלם במהלך 2018.

במקביל פועלת אפריקה ישראל מגורים בשיתוף פעולה עם עיריית גבעת שמואל לשינוי התוכנית והתאמתה לתוכנית צפון גבעת שמואל שאותה מקדמת העירייה. לדברי אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים, עסקה זו תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה, להגדיל את היקף פעילותה בפרויקטים גדולים, הכוללים ייזום והקמה של שכונות מגורים גדולות.

"אנו פעילים בבקעת אונו זה שנים רבות, וידענו לזהות בקרב האוכלוסייה האיכותית, המתגוררת באזור בכלל, את הביקוש למותג השכונות הקהילתיות סביונים, ובגבעת שמואל בפרט", הוסיף הוד.

אפריקה מגורים נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-900 מיליון שקל, ונחשבת לאחד משני נכסיה המרכזיים של קבוצת אפריקה ישראל. הקבוצה נמצאת כבר יותר משנה במצב של חדלות פירעון, ולכן מובילים נושיה (מחזיקי האג"ח שלה) מגעים למכירתה במסגרת הסדר חוב.

בשבוע שעבר החליטו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל ברוב גדול לאפשר לנציגיהם לנהל משא ומתן בלעדי במשך 30 יום (שניתנים להארכה ב-28 ימים נוספים) עם קבוצת סיידוף של האחים נתי ועופר סיידוף.

בעקבות ההחלטה, יפתחו הצדדים במשא ומתן, שיתבסס על הצעת ההסדר שהגישה קבוצת סיידוף למחזיקי האג"ח, שבסיומה תקבל המציעה בעלות מלאה על אפריקה ישראל. לפי הצעה זו יקבלו המחזיקים 505 מיליון שקל במזומן ביום ההסדר, אג*ח חדשות בהיקף של 1.6 מיליארד שקל וכן נכסים נוספים בשווי מוערך של 125 מיליון שקל. בתמורה הם יוותרו על חוב של אפריקה ישראל כלפיהם בהיקף של 2.9 מיליארד שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אפריקה מגוריםגבעת שמואל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.