פיתוח ישראלי חדשני מאפשר נטרול רכבים חשודים בשניות

חברת UVeye הישראלית הודיעה על גיוס של 4.5 מיליון דולר, במטרה להשיק פתרון חדשני בשוק לבדיקת רכבים המאתר ומזהה איומים שעין אנושית מתקשה לגלות ■ כל הפרטים בווידאו

שירות גלובס 07.07.2017

בדיקות אבטחה הן דבר שכיח בחיינו: חברות רבות מנסות למצוא דרכים יעילות על מנת לשמור על הביטחון שלנו, תוך כדי ניהול מערכי אבטחה, אשר לא ישבשו את השגרה היומית של אלו העוברים דרכם. בניגוד לסריקה של תיק יד במכונה, סריקה של רכב מסובכת יותר ודורשת ממאבטח לבדוק את הרכב גם בחלק התחתון שלו. הדבר מתבצע באמצעות מראה, המאפשרת לגלות פצצות ונשקים. בדיקות אבטחה כאלו אומנם לא נערכות בקניון, אבל הן נדרשות בכניסות למתקני בטחון.

חברת UVeye הישראלית המתמחה בבניית מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים באמצעות טכנולוגיות קומפיוטר ויז'ן ו- Machine Learning, הודיעה על גיוס של 4.5 מיליון דולר בסבב גיוס סיד, במטרה להשיק את פתרון בדיקת הרכב, המאתר ומזהה איומים שעין אנושית מתקשה לגלות.

הטכנולוגיה של החברה מבצעת סריקה וניתוח של החלק התחתון ברכב, תוך שימוש בזוויות שונות המבצעות סנכרון ביניהן וגם מצלמות ברזולוציה גבוהה היוצרות הדמיה ב-360 מעלות של תחתית המכונית. הדבר מתבצע תוך כדי נסיעת הרכב (עד מהירות 45 קמ"ש) ובתוך 3 שניות. התמונות המרובות הנלכדות יוצרות תמונה תלת ממדית ברזולוציה גבוהה, המאפשרות לזהות סיכוני אבטחה. המערכת של UVeye מאפשרת לבצע את אותה רמת בדיקה, מבלי לדרוש מהנהג לעצור את הרכב, ומהמאבטח לבצע את הסריקה האטית.

הטכנולוגיה מבוססת על אלגוריתם ש-UVeye פיתחה, המאפשר זיהוי רכיב בגודל של כונן USB נייד והיא גם יודעת לבצע השוואה של נתוני הרכב שצולמו ונסרקו לדגמים המקוריים של הרכב, כך שברגע שהיא תזהה שינוי, היא תדע להתריע עליו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אבטחהגיוס הוןרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.