WeWork במגעים לשכור שטחים במגדל "תוצרת הארץ"

מבקשת לשכור כמחצית משטחי המשרדים בפרויקט שבונות גב ים ואמות ■ מגדל ToHa נבנה לגובה של 30 קומות בהשקעה של כ-850 מיליון שקל

אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork
שי שלו 25.06.2017

חברת WeWork, העוסקת בהקמה וניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם, מנהלת מגעים לעסקת ענק, שבה תשכור כמחצית משטחי מגדל המשרדים ToHa, הנבנה בימים אלה ברחוב תוצרת הארץ (סמוך לצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון) בתל אביב - כך נודע ל"גלובס".

מגדל ToHa, שאותו יזמו חברות הנדל"ן המניב גב ים ואמות, נבנה לגובה של 30 קומות וכולל 55 אלף מ"ר שטחי משרדים. בניית הפרויקט צפויה להסתיים בשנה הבאה, והיקף ההשקעה בו מסתכם ב-850 מיליון שקל.

שכירות לתקופה של עד 20 שנה

המגעים שמנהלים יזמי הפרויקט עם WeWork הם לגבי שטח של 27 אלף מ"ר שיושכר לה (שישמש לחללי עבודה משותפים). ההערכות בשוק הן כי מאחר שמדובר בפרויקט שבנייתו רק התחילה והעסקה מתייחסת לשטח גדול מתוכו, מחירי השכירות ינועו סביב 80-70 שקל למ"ר ברמת מעטפת (לא כולל עבודות גמר שתעשה השוכרת).

מאחר והתקופה הנדונה בין הצדדים היא תקופה של עד 20 שנה (תקופה מצטברת הכוללת כמה אופציות להארכה), הרי שהיקף התשלום הכולל, על פני כל התקופה, במידה וההסכם ייחתם, עשוי להגיע לכ-450 מיליון שקל - העסקה הגדולה ביותר של WeWork בישראל עד היום. בחברות גב ים ואמות סירבו להגיב לידיעה.

מגדל ToHa (קיצור של "תוצרת הארץ") יהווה, על פי יזמיו, "סביבת עסקים חדשנית ומתוחכמת, הצפויה לשנות את פני האזור". מיקומו של הפרויקט, סמוך לפינת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון ולתחנת רכבת השלום, מהווה ציר תחבורה עיקרי ומרכזי, שירחיב את מרכז העסקים הצומח על ציר יגאל אלון, דרך מנחם בגין ודרך השלום. שטח הקומות במגדל ינוע בין 2,500 מ"ר ל-3,400 מ"ר. קומת הגג של המגדל תכלול מסעדות, בתי קפה ומרפסת עם נוף פתוח. את הפרויקט תכננו האדריכלים רון ארד ואבנר ישר.

שתי יזמיות הפרויקט הן מחברות הנדל"ן המניב המובילות בישראל. גב ים  (2700 ,‎+0.19%‏) , בניהולו של אבי יעקובוביץ, היא חברה בת של נכסים ובניין (המשתייכת לקבוצת אי.די.בי) והיא נסחרת בבורסה בשווי של כ-3.2 מיליארד שקל. החברה עוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות בנות שלה, בתחום הנכסים המניבים, בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, השכרה, תחזוקה וניהול של פארקים תעשייתיים ועסקיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, מבני אחסנה וחניונים באזורי ביקוש ברחבי הארץ.

חברת אמות  (1630 ,‎-2.16%‏) , בניהולו של אבי מוסלר, משתייכת לקבוצת אלוני חץ, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל. אמות מחזיקה נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של יותר מ-1.2 מיליון מ"ר. עיקר נכסיה הם באזור מרכז הארץ, ובהם שיעורי תפוסה גבוהים (כ-97%). עם הנכסים הבולטים של אמות נמנים מגדל אטריום ברמת גן, מגדל אמות (בית יבמ לשעבר) בתל אביב, בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו, בית פלאפון בגבעתיים ועוד נכסים רבים.

שווי WeWork מתקרב ל-20 מיליארד דולר

חברת WeWork הוקמה ב-2010 על ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי. החברה פועלת בתחום של הקמה וניהול של חללי עבודה משותפים בישראל ובעולם. החברה מפצלת שטחי משרדים לחדרים ומשכירה אותם לפי חדר או אף לפי שולחן, לתקופות קצרות.

WeWork פועלת ברחבי ארה"ב, וכן בארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, גרמניה, סין ומדינות נוספות. בישראל יש לה מתחמים בבאר שבע, הרצליה ובתל אביב - בדרום העיר, ברחוב אבן גבירול, ברחוב דובנוב ובמתחם שרונה. במקביל, WeWork מציעה לשוכרים שלה אירועי נטוורקינג משותפים, חופשות ומחנות קיץ, ביטוחי בריאות במחירים מוזלים ועוד.

השווי של WeWork עלה לאורך השנים, ואם למשל, בסוף 2014 החברה גייסה 355 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר, וביוני 2015 גייסה 400 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר, הרי שהשנה כבר הוצמד לה שווי של קרוב ל-20 מיליארד דולר. זאת, לפי דיווח מפברואר ב-CNBC, שלפיו התאגיד היפני סופטבנק (Softbank) צפוי להשקיע ב-WeWork סכום של עד 4 מיליארד דולר בחברה.

בראיון ל"גלובס" לפני שנה וחצי, סיפר המייסד המשותף נוימן (שנבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים בישראל שבחר "גלובס"): "אנחנו מאפשרים לאנשים להיות חלק מקהילה גלובלית, שבה כולם נמצאים בשלב עסקי התחלתי, שבו יש הרבה קשיים וצריך הרבה מוטיבציה. אנחנו מכניסים אותם תחת קורת גג אחת, והם פוגשים זה את זה ומדברים זה עם זה, ומגיעים לרמת הצלחה שלא היו יכולים להגיע אליה בלי זה.

"ההשפעה לא ברורה מאליה. נגיד, מישהו מגיע משיקגו, והוא לא מכיר אנשים בניו יורק, והוא מצטרף ל-WeWork. כך הוא פוגש אנשים, וזה מוביל לחברויות ולמערכות יחסים שאחר כך משפיעות על העתיד". אמר נוימן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אמותגב יםWeWork
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.