הוט העלתה את מחיר הטריפל - ותחזיר ללקוח 1,200 ש'

כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון ■  נדחתה טענת הלקוח כי התנאים שנאמרו לו תקפים לכל החיים - אך נקבע שהם תקפים לשלוש שנים

שירות לקוחות הוט/ צילום: שאטרסטוק שירות לקוחות הוט/ צילום: שאטרסטוק
מיכל רז-חיימוביץ' 25.06.2017

הוט תשיב 1,200 שקל ללקוח שגבתה ממנו סכום גבוה ממה שנקבע בהתקשרות. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון.

התביעה הוגשה בעקבות טענה להפרת ההסכם בין לקוח החברה שהתקשר עמה במסלול טריפל ובין הוט שגבתה יותר ממה שנקבע. לפי הסכם ההתקשרות שנכרת ב-2013 נקבע כי המחיר עבור חבילת "טריפל TOP" יעמוד על 282 שקל בחודש כ"סכום קבוע ולא משתנה" וזאת, לטענת הלקוח, ללא מגבלת זמן. אלא שהמחיר של החבילה עלה ל-351 שקל כעבור שנתיים.

הוט טענה כי במשך שנתיים אכן נגבה מהלקוח הסכום האמור, קרי כ-280 שקל, אולם לאחר מכן הועלה מחיר החבילה. עוד נטען כי המחיר שנקבע עם הלקוח מלכתחילה ניתן לו ב"טעות" על ידי המוכרנית, אולם נוכח הטעות "ניתנו לתובע שנתיים תמימות במחיר המוצע הראשוני ללא העלאת מחיר". הוט טענה גם, כי מחירי המבצעים לעולם אינם ניתנים לכל החיים, אלא כפופים לעדכון תעריפים מעת לעת.

הסוגיה שבה דן בית המשפט היא לכמה זמן תקף מחיר בתעריפון שלא נקוב במגבלת זמן? הרשמת הבכירה עידית כלפה קבעה כי אין מקום להתייחס לתנאי המבצע שקיבל הלקוח ככאלה התקפים לכל החיים, כפי שטען הלקוח, אולם קבעה כי הם תקפים לתקופה של שלוש שנים, כפרק זמן סביר והגיוני להתקשרות בתנאים קבועים. מכאן קבעה כי יזוכה על תקופה שנה בגין ההפרש שנגבה ממנו (סכום של 69 שקל בחודש) במכפלה של 12 חודשים יעמוד על 828 שקל בנוסף ל-400 שקל כהוצאות משפט.

ת"ק 8691-09-16

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הוטטריפל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.