פרוטרום רוכשת 80% מחברה ברזילאית בכ-33 מיליון דולר

חברת SDFLC היא יצרנית מובילה של פתרונות טעם מתוקים לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל ■ למדריך השקעה במניות

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
שירות גלובס 25.06.2017

חברת פרוטרום, שפועלת בתחום של תמציות וחומרי גלם לתעשיית המזון והמשקאות ומנוהלת על-ידי אורי יהודאי, ממשיכה במסע הרכש.

החברה דיווחה הבוקר (א') על רכישת 80% מחברת SDFLC הברזילאית, יצרנית של פתרונות טעם מתוקים לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל, ב-110 מיליון ריאל ברזילאי (כ-33 מיליון דולר), ותמורה עתידית המבוססת על ביצועיה של החברה בשנים 2017-2018.

הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של SDFLC החל מכשנתיים וחצי ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של SDFLC בתקופה זו. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

השנה: 4 רכישות ב-4 יבשות

SDFLC הוקמה ב-2001 ומעסיקה כיום כ-90 עובדים. לחברה כ-2,250 לקוחות בברזיל בתחום הגלידות והקינוחים, ביניהם יצרני גלידה עצמאיים, חברות רב-לאומיות, מפעלי מזון ורשתות הסעדה.

הכנסות SDFLC ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש מאי 2017, עמדו על כ-72 מיליון ריאל ברזילאי (כ-22 מיליון דולר), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של 17%.

עוד מציינים בפרוטרום כי SDFLC פועלת בימים אלה לבניית אתר ייצור חדש בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר, שיכלול מעבדות ומערך ייצור אוטומטי, אשר יאפשר את הכפלת תפוקת הייצור שלה ללא תוספת בכוח אדם. השלמת האתר החדש, שנבנה בהשקעה של כ-6 מיליון דולר, צפויה בשנת 2018.

זו הרכישה הרביעית של פרוטרום ב-2017, לאחר שמתחילת השנה רכשה החברה שלוש חברות בצרפת, בווייטנאם ובדרום אפריקה.

יהודאי ציין היום כי "רכישת SDFLC היא השישית שפרוטרום מבצעת באמריקה הלטינית בחמש השנים האחרונות, תקופה במהלכה בנינו במרבית המדינות במרכז ובדרום אמריקה תשתית רחבה של שיווק ומכירות, הנתמכת בפעילות המו"פ והייצור המקומית והגלובלית שלנו. אני משוכנע כי תשתית זאת תתמוך בהמשך הצמיחה המהירה של פעילותינו באמריקה הלטינית, הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות רכישות נוספות שאנחנו בוחנים".

מניית פרוטרום הגיבה להודעה בעלייה של 1% והשלימה קפיצה של כ-30% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-14 מיליארד שקל.

הרכישות שביצעה פרוטרום בשנתיים האחרונות השתקפו היטב בתוצאות שפרסמה לרבעון הראשון השנה. החברה דיווחה אז על עלייה של 17.4% בהכנסות ברבעון לשיא של 302.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי גדל ב-50% והגיע לכ-45.3 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא הציגה צמיחה של 57% ברווח הנקי, שהסתכם ב-33.3 מיליון דולר.

פרוטרום הפכה בשנים האחרונות ל"רוכשת סדרתית" של חברות בתחום הטעמים וחומרי הגלם לתעשיית המזון והמשקאות. לאחר שב-2015 השלימה רכישה של 11 חברות, הושלמו בשנה שעברה שמונה רכישות נוספות, מה שתרם לצמיחה במכירות וברווחים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אורי יהודאיפרוטרום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.