הנפקת הענק: 9.25% ממאגר תמר לפי שווי של 1.2 מיליארד ד'

תוקם חברה ייעודית אליה יועברו 9.25% מהמאגר נקיים משיעבודים ■ בסה"כ יונפקו אגרות חוב ומניות בכ-1.2 מיליארד דולר ■ מדריך השקעה במניות

ניצן כהן 22.06.2017

לידר חיתום מוציא לדרך את ההנפקה הגדולה ביותר שידע שוק ההון המקומי בשנים האחרונות. מאגר תמר יוצא להנפקה במבנה של הנפקת מניות ואגרות חוב. סך היקף ההנפקה - כ-1.2 מיליארד דולר.

בסך הכל יונפקו 9.25% ממאגר תמר ובמקביל יגוייס חוב. האג"ח ישמש לפירעון 9.25% מתמר בונד כדי לשחרר את השיעבודים על החלק המונפק מהמאגר ולאחר מיכן הוא ישועבד לטובת מחזיקי האג"ח החדשים. השיעבוד יש לציין הוא הן על 9.25% מהמאגר, הן על התזרים שלו והן על הזכויות שלו.

כאן יש לציין שעסקת הראל ונובל אנרג'י משקפת לתמר שווי כולל של 12.3 מיליארד דולר ומכאן נגזר שווי 9.25%, שווי החלק שיונפק לציבור. בסך הכל יונפקו 600 מיליון דולר באג"ח והיתר במניות כשבעלי האג"ח יקבלו שיעבוד על מלוא הזכויות, התזרים והבעלות על ה-9.25% מתמר.

מבנה ההנפקה:

השותפות בתמר יקימו SPV (חברה ייעודית) אליה יועברו 9.25% מהמאגר והיא זו שתנפיק את המניות והאג"ח. 

האג"ח יהיה במח"מ של 6.5 כשתשלום קרן ראשון בשיעור של 1.93% ישולם כבר בסוף חודש אוגוסט 2018 ותשלום קרן אחרון בשיעור של 39.25% ישולם בסוף חודש אוגוסט 2028. התשואה הנגזרת מהתשואות באג"ח של ישראמקו, תנוע סביב ה-3.8%. בסך הכל יפרעו אגרות חוב אלה ב-20 תשלומים.

בשלב הראשון תנפיק החברה הייעודית 600 מיליון דולר באג"ח ושבועיים לאחר מכן תנפיק את המניות. במידה והנפקת המניות לא תצליח, תחזיר החברה הייעודית את תמורת הנפקת האג"ח למשקיעים. התמורה מההנפקות הנ"ל, כאמור, ישמשו לרכישת החלק מהמאגר מדלק קידוחים יהש  (937.8 ,‎-1.73%‏) .

נתון מעניין שטרם התברר בהנפקה הזו היא נושא הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה הייעודית. מכיוון שהחברה לא זקוקה לשדרת ניהול נרחבת ויקרה, יהיה מעניין לראות מי ינהל אותה וכמה כסף ידלוף כהוצאת שכר בחברה הייעודית.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הנפקהקידוח תמר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.