הורים זועמים: רפורמת הצהרונים תבוא על חשבון הילדים שלנו

"מכרז דורסני וחסר הגיון מטעם המדינה": יש גם הורים שאינם מרוצים מרפורמת כחלון בצהרונים, לפיה ייקבע המחיר המירבי לחודש על 935 שקל

ילדים וצעצועים / צילום: יונתן בלום, באדיבות קבוצת pmi, Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב ילדים וצעצועים / צילום: יונתן בלום, באדיבות קבוצת pmi, Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

השבוע אושר כי המחיר המרבי לצהרון יעוגן בחקיקה ויעמוד על 650 שקל בבסיס, ועד 935 שקל לחודש במקרים של הוספת תכנים (למשל חוגים). הצעת החוק אף קובעת כי מפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המרבי שנקבע ייקנס בסכום של עד 50 אלף שקל.

המחיר המירבי שקובעת הצעת החוק, 935 שקל לחודש, משקף הפחתה של מאות שקלים ביחס למחירים הנהוגים כיום. כעת, יוצאים ההורים בקריאה כי הרפורמה הזו אמנם תחסוך להם כסף -  אך לטענתם היא תבוא על חשבון איכות הצהרון, ולמעשה תיושם על חשבון הילדים. לטענתם, כבר כעת צהרונים נסוגים ממכרזים של רשויות מקומיות להפעלת צהרונים בבתי הספר ובגנים, לאור התמחור שאינו הגיוני לדידם.

"השר כחלון מנסה לכפות על הצהרונים תנאים חדשים לא מקובלים, במכרז דורסני וחסר הגיון מטעם המדינה", כך פרסמה אם לשתי ילדות בתל אביב. "הילדים שלנו הם לא חברות סלולר וחייהם אינם 'זמן אויר'. אם במקרה חשבת לעצמך את המשפט ש'צהרונית זה גם ככה רק בייביסטר', אז בבקשה תעצור ותשאל את עצמך איזה בייביסטר את/ה רוצה?...". האם מגדירה את המצב כ"קטסטרופלי עבור ילדינו!",  מציינת כי "המכרז של כחלון מצייר את הצהרונים כ'איש הרע', אלה שגובים מחיר גבוה, כשלמעשה אם בודקים (ובדקנו!) זה לא המצב כלל".

לטענתה, מחיר התקרה שקבעה הממשלה יביא לקיצוץ במשאבי המועדוניות ולצמצום בתכנים. כך, למשל, הצמצום יהיה באיכות ובכמות החוגים, בחומרי היצירה והאמנות ובאיכות המזון. האם קוראת לציבור ההורים להשמיע את קולם נגד הרפורמה הזו. "כחלון צריך לשמוע מחר שאת הפופולריות שהוא רוצה לעצמו, עליו להשיג ע״י עבודה אמיתית- וזה ע״י הורדת המס מהצהרונים ולא ע״י הרס והחרבה של הצהרונים וכל זאת על חשבון ילדנו".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הורים וילדיםמשה כחלוןצהרונים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.