הרופאים המתפטרים מהדסה: מוכנים לגישור רק בחסות בג"ץ

עו"ד ארנה לין , המייצגת את הרופאים המתפטרים למשרד הבריאות: "כל המגעים בינינו מודלפים לתקשורת באופן מסולף בספין אחד גדול" ■ לין רמזה כי הפתרון האידיאלי הוא הקמה של מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק

יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר
שי ניב 21.06.2017

רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בבית החולים הדסה, שהתפטרותם הקולקטיבית נכנסה לתוקף בתחילת החודש, הודיעו היום (ד') רשמית כי הם מסרבים להליך גישור שלא תחת חסותו של בג"ץ, שצפוי לדון בקרוב בעתירה שהוגשה בעניינם.

עו"ד ארנה לין, המייצגת את הרופאים המתפטרים, הלינה על כך שמשרד הבריאות עסק לכאורה בהכפשת הרופאים המתפטרים באמצעי התקשורת תוך הדלפת חצי אמיתות וספינים. "אתם דוחים את ההצעות שהרופאים מציעים, לא מקדמים הצעות שהרופאים מסכימים להן, אינכם מציעים הצעות ממשיות לפתרון ובנוסף כל המגעים בינינו מודלפים לתקשורת באופן מסולף בספין אחד גדול", כתבה לין. "אשר על כן", היא הוסיפה, "מכאן ואילך כל הצעה לגישור או כל פתרון אפשרי אחר צריך שייעשה בחסות בג"ץ".

עו"ד לין חזרה על הטענה כי מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מתעקש על ביצוע השתלות מח-עצם בילדים דווקא במחלקה למבוגרים, אף שלכאורה אין לדבר אח ורע בעולם המערבי. לדבריה, רוטשטיין לא הציג שום פתרון לסוגיה, אבל משרד הבריאות והשר יעקב ליצמן ממשיכים להעניק לו גיבוי מוחלט. "מתי כבר תבינו, אין לרופאים מלחמה עם הדסה", כתבה לין. "אין להם מלחמה עם משרד הבריאות, ממילא אין כאן כוחות שווים, אין כאן עניין למנצחים ומנוצחים. בגלל אובדן הדרך שלכם כולם רק מפסידים כאן. ועדיין אתם בוחרים לאטום את אוזניכם, לעצום את עינכם ולהקשיח את לבכם", היא הוסיפה.

לין רמזה כי הפתרון האידיאלי הוא הקמה של מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק בירושלים למרות ההתנגדות של משרד הבריאות, אבל מיהרה להבהיר כי אין בכוונתה להתייחס לעניין משום שהנושא יידון בבג"ץ. במשרד הבריאות משוכנעים כי הענקת היתר לשערי צדק לצורך פתיחת מחלקה בעקבות עזיבה קולקטיבית של מחלקה שלמה בבית חולים מתחרה, תעודד "אנרכיה" במערכת שעלולה עם השלכות רוחב שליליות. גורמים בהסתדרות הרפואית טוענים מנגד כי עזיבה של מחלקה שלמה היא אירוע נדיר שמעיד על ההתנהלות הקלוקלת לכאורה מצד הנהלת הדסה, ולא היה צריך לגזור מהדבר החלטות שייפגעו בסופו של דבר גם ברופאים וגם במטופלים.

בעקבות ההודעה הזו של הרופאים המתפטרים, נמסר ממשרד הבריאות: "יש להצטער על כי הרופאים שוב דחו הצעה לגישור וחזרו בהם מהסיכום ביום חמישי. אנחנו חוזרים וקוראים להם לשים את כל השיקולים האחרים בצד ולהיכנס לגישור מיידי לטובת הילדים היקרים, לאחר שכבר אמרנו שאנחנו מוכנים להחזיר את המצב לקדמותו".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בית חולים הדסהזאב רוטשטייןיעקב ליצמןרופאיםארנה לין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.