הקפאת ההליכים בגלובוס מקס: ביהמ״ש מינה נאמן שלישי

(עדכון): רו״ח בועז ברזילי מונה כנאמן "נייטרלי" ■ בעתירה שהגישה עמיטק למחוזי טענה כי גלובוס מקס חייבת לה 48 מיליון שקל, מה שהופך אותה לנושה הגדול ביותר

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
שני מוזס 20.06.2017

רו"ח בועז ברזילי יהיה הנאמן השלישי בתקופת הקפאת ההליכים של גלובוס מקס, כך קבע הערב (ג') שופט בהימ"ש המחוזי בירושלים עודד שחם. בהחלטה נכתב "נוכח הקושי שהועלה, בדבר ניגוד אינטרסים אפשרי אליו עלול להיקלע מי הנאמנים בביצוע בדיקות שונות (...), שוכנעתי כי מדובר במקרה חריג בו יש צורך במינוי נאמן נוסף". השופט שחם הוסיף כי הוא מקבל את עמדת הכנ"ר כי מן הראוי שיהיה מדובר בגורם אובייקטיבי, ולא את הנאמן אשר ביקשו העובדים וחברת עמיטק. ביהמ"ש לא קיבל את בקשת הנאמנים להאריך את הקפאת ההליכים עד סוף חודש אוגוסט וקבע כי תוקף הצו הוא עד ה-10 באוגוסט.

בדיון שהתקיים מוקדם יותר היום, בביהמ"ש המחוזי, הועלו טענות לניגוד עניינים במינוי הנאמנים להקפאת ההליכים של גלובוס מקס, ובשעות הקרובות צפוי בית המשפט למנות נאמן מחליף או לצרף נאמן לעוה"ד אלונה בומגרטן שהרבני וגיל אורן.

בדיון עמד כונס הנכסים הראשי על הבעיות במינוי בעלי תפקיד בעלי זיקה ישירה לבעלי המניות של גלובוס מקס או לנושה המובטח פסגות והועלו כמה מועמדים לתפקיד נאמן נייטרלי, בהם בועז ברזילי, יצחק עידן וסיגל רוזן רכב, שהייתה המפרקת של בטר פלייס.

גלובוס מקס חייבת לחברת עמיטק ניהול ופיתוח נכסי נדל"ן 48 מיליון שקל - כך נטען בעתירה של החברה היום לבית המשפט. לפי עמיטק, החוב הזה נוסף לחוב שגלובוס מקס ציינה בבקשת ההקפאה ומצטבר ל-143 מיליון שקל.

בתגובה דורשת עמיטק למנות את עו"ד קרן רייכבך-סגל לבעלת תפקיד מאחר שעמיטק היא הנושה הגדול ביותר של החברה ואוחזת ב-36 צ'קים שנמשכו על ידי גלובוס מקס.

אתמול הגישו לביהמ"ש שני הנאמנים שמונו לחברה בשבוע שעבר, בומגרטן ואורן, דוח לקראת הדיון שבמסגרתו טענו ל"חשד שנושאי משרה לשעבר בחברה ביצעו פעולות שלא שוקפו בספרי החברה, וייתכן שאף לא אושרו על ידי האורגנים המוסמכים".

הדוח הועבר לשופט המחוזי עודד שחם, כשבוע לאחר שגלובוס מקס הגישה בקשה להקפאת הליכים שבה נטען כי היא נמצאת בחובות של כ-95 מיליון שקל, לאחר שבעלי המניות העיקריים הזרימו 65 מיליון שקל לכיסוי חובות.

במסמך של עמיטק מתארת החברה את האופן שבו נחשפה להקפאת ההליכים - "החברה קיבלה הודעה טלפונית מהחברה כמה ימים טרם הגשת הבקשה להקפאת הליכים, אך על אף היותה נושה מהותית, הבקשה להקפאת הליכים לא הומצאה לה ועל מועד הדיון למדה בעיתונות, וכי את הבקשה הצליחו לקבל רק מצדדים שלישיים שגם הם נושים של החברות".

במסמך נטען כי העובדה שהחוב של עמיטק הושמט מהבקשה להקפאת הליכים "אינו השמטה סתמית. נראה כי מדובר בניסיון חסר תום לב להציג תמונה חלקית בלבד של הנשייה תוך פגיעה בנושה מהותי". החברה הוסיפה כי "הבקשה חסרה עד מאוד, מגלה טפח ומסתירה טפחיים ביחס לנסיבות היקלעות החברות לקשיים ואף חסרה פרטים לא מבוטלים".

בתגובה נכתב על המינוי של בומגרטן ממשרד נשיץ ברנדס אמיר כי "ניתן להבין מהבקשה כי קיים סכסוך בין בעלי המניות שהתגלע בחודשים האחרונים ושגרם לשינויים דרמטיים בחברה ובניהול שלה, בניצוח ב"כ החברה החתומים על הבקשה", וכי אין בה אינדיקציה לתהליך ההבראה שאותו הם מבקשים לבצע מעבר להזרמה הראשונית של 6 מיליון שקל - שמהם הועברו רק 4 מיליון שקל.

בדוח שהגישו אתמול הנאמנים, שמינוים אושר בשבוע שעבר באופן זמני עד לקיום הדיון היום, הם מבקשים להאריך את הקפאת ההליכים עד 31 באוגוסט. בומגרטן שותפה במשרד המייצג כ-3 חודשים את גלובוס מקס, ואילו אורן ייצג את פסגות מול גלובוס ומכיר את ההסכמים שנחתמו בעבר בין שתי החברות. השופט שאישר את המינוי בעקבות הקפאת ההליכים פסל את עצמו מהמשך טיפול בתיק.

בדוח נטען כי קיים חשד כי בוצעו משיכות אישיות מחשבון החברה, הוצאו צ'קים לצרכים שאינם קשורים לחברה וניטלו הלוואות שלא נרשמו בספר החברה, וכן הלוואות בשיעורי ריבית גבוהים מגורמים הקשורים באחד מנושאי המשרה ועוד.

הנאמנים בדעה כי במקביל לבדיקת אפשרות מימוש הסדר מול בעלי המניות הקיימים יש להיערך בדחיפות להליך מכירה. הנאמנים מציינים כי מאז מינוים התקבלו למעלה משבע פניות על ידי גורמים "רציניים".

גלובס מקס מפעילה 13 מתחמי קולנוע המכילים 110 אולמות הקרנה, ומעסיקה כ-800 עובדים. להערכת הנאמנים הרבעון השלישי צפוי להסתיים בתזרים חיובי של כ-5 מיליון שקל.

מנשיץ ברנדס אמיר נמסר: "המשרד אינו מייצג כדרך קבע את גלובוס מקס אלא החל את עבודתו המשותפת עמה במארס לבקשת בעלי המניות העיקריים. כחלק מתנאי בעלי המניות להמשך מימון פעילותה של החברה וההוצאות במסגרת הקפאת ההליכים דרשו בעלי המניות שאחד הנאמנים יהיה מהמשרד. מינוי הנאמן ממשרד עו"ד של החברה אושר על ידי הנושה המובטח פסגות, שביקשו כי עו"ד נוסף שמקובל עליהם ימונה גם הוא כנאמן".

להלן תגובת חברת גלובוס מקס לעניין הדיון שנתקיים היום (20.6): "חברת גלובוס מקס, בעלי המניות והנאמנים פועלים בכל כוחם להבריא את החברה בהקדם האפשרי, ראיה לכך ניתן לראות בהירתמות הבעלים לתשלום משכורות העובדים מכיסם ובדו"ח המפורט שהוגש ע"י הנאמנים לביהמ"ש.

"החברה מברכת על החלטת ביהמ"ש ומבקשת לצאת לדרך חדשה תחת הנאמנים הנוכחיים והנאמן החדש שמונה. הסיטואציה המצערת אליה נקלעה החברה נובעת מהתנהלות בעייתית של ההנהלה הקודמת אשר פוטרה בשבועות האחרונים ומאז החל הליך השיקום, אשר בעיצומו נמצאת גלובוס מקס בימים אלו. רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס עושה כל שביכולתה לתקן את הבור הפיננסי אליו נקלעה ולהגיע להסדרי חוב עם כלל נושיה."

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הקפאת הליכיםגלובוס מקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.