מחאה שיזמה "הדקה ה-90": לבטל את המע"מ על חופשות בארץ

קבוצת התיירות המשווקת בעצמה חבילות נופש בארץ ובחו"ל: "הפערים בין חופשה מקומית לבין חופשה בחו"ל הם עצומים; תוספת המע"מ הופכת את החופשה בארץ ללא כדאית בהשוואה לחופשות מעבר לים בעידן השמיים הפתוחים"

יקר, אבל מזמינים. "התפוסות טובות והמלונות לא במצב שהם צריכים לפתות את הצרכנים" / צילום: תמר מצפי יקר, אבל מזמינים. "התפוסות טובות והמלונות לא במצב שהם צריכים לפתות את הצרכנים" / צילום: תמר מצפי

מחאה חדשה ברשת קוראת למדינה לבטל את שורת המע"מ במחירי החופשות בישראל כדי לעודד את תיירות הפנים ולהקל את יוקר המחיה. את המחאה יוזמת קבוצת הדקה ה-90, שהקימה לשם כך עמוד פייסבוק בשם "מנחיתים את המחירים".

הדקה ה-90 היא קבוצת תיירות המשווקת בעצמה חבילות נופש בארץ ובחו"ל. בחברה טוענים כי על בסיס נקודת המוצא שלפיה הפערים בין חופשה מקומית לבין חופשה בחו"ל הם עצומים, יוצאת החברה בקריאה להוריד את מחירי החופשות בישראל באמצעות ביטול המע"מ על לינה בבתי מלון, צימרים ובתי הארחה ברחבי הארץ, בטענה כי תוספת המע"מ מייקרת את מחירי החופשות בישראל בצורה משמעותית והופכת אותה ללא כדאית בהשוואה לחופשות מעבר לים בעידן השמיים הפתוחים.

"בעולם של טיסות לואו-קוסט במחיר של פחות מ-100 דולר, ניתן למצוא חופשות משפחתיות מעבר לים, גם בזמן שיא העונה, במחיר נמוך בעשרות אחוזים לעומת חופשה זהה באחד מבתי המלון בישראל", כך גורסת הדקה ה-90.

לא מדובר במחאה הראשונה שיוזמת הדקה ה-90: המחאות הקודמות התמקדו במחירי הקפה בנתב"ג וב"ישראלי המכוער" בחו"ל בעקבות "טיסת השוקולד" הידועה לשמצה. עוד מנסה הקבוצה להשפיע על סגירת הפער שבין מספר ימי החופשה של ילדי מערכת החינוך ושל ההורים בישראל. כעת יוצא מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, בקריאה לשר האוצר להוציא את המע"מ לחופשה ולהוריד את המחירים של החופשות בישראל.

מוקדם יותר השבוע יצא עו"ד אמיר חייק, יו"ר התאחדות המלונות בישראל, בקריאה לקרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, בבקשה ששער הדולר הנמוך יטופל. הקריאה נובעת מכך שחייק טוען כי השער הנמוך מסב הפסדים של מאות מיליוני שקלים לבתי המלון בישראל לאור הסכמים עם ספקי תיירות נכנסת.

לדברי מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, "מחירי החופשות בישראל הפכו אבסורדים בשנים האחרונות, והיום לצאת לחופשה מעבר לים הפך לזול הרבה יותר מאשר נופש בישראל. משפחה ישראלית ממוצעת יוצאת לנופש 2-3 בשנה, ואין סיבה שלינה בישראל תהיה יקרה בעשרות אחוזים מלינה כולל טיסה במדינות אגן הים התיכון השכנות. אנחנו קוראים לשר האוצר להוציא את המע"מ לחופשה ולהפחית את מחירי החופשות בישראל, וזאת באמצעות הוזלת המע"מ". 

מוציאים את המע"מ לחופשה
 מוציאים את המע"מ לחופשה

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בתי מלוןהדקה ה90חופשהתיירותמע"מ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.