פנשו נדל"ן רוכשת דיור מוגן לחולי אלצהיימר ב-17.5 מיליון ד'

פנשו נדל"ן היא חברת השקעות נדל"ן ישראלית שבבעלותה נכסים בהיקף של כ-400 מיליון דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס בוול סטריט/ צילום: רויטרס
ניצן כהן 19.06.2017

חברת הנדל"ן הישראלית פנשו נדל"ן (PANCHO Real estate) נכנסת להשקעה מעניינת בארה"ב. החברה, המתמחה בהשקעות נדל"ן גלובליות, רכשה נכס בסן אנטוניו, טקסס, המיועד לדיור מוגן עבור חולי אלצהיימר ודמנציה. הרכישה תתבצע דרך קרן ריט פרטית של פנשו, אשר הוקמה במטרה להשקיע בנכסי דיור מוגן פרטיים לתשושי נפש בגיל השלישי. שווי העסקה עומד על כ-17.5 מיליון דולר.

פנשו נדל"ן היא חברת השקעות נדל"ן ישראלית. היקף הנכסים שבבעלות החברה מסתכם בכ-400 מיליון דולר. מרבית ההשקעות של פנשו הן בתחום נדל"ן מניב, נדל"ן ליזמות ומתן הלוואות מזנין והלוואות בכירות.

בימים אלה בוחנת פנשו לראשונה אפשרות ליזמות והשקעה בפרויקט דיור מוגן ייעודי לחולי אלצהיימר ודמנציה בישראל, ובאחרונה נפגשה עם גורמים שונים בתחום. הבעלים ומנכ"ל פנשו הוא איש העסקים אלי טילסון.

מסקירה שפרסמה החברה למשקיעים עולה כי אחד מכל שמונה אמריקאים חולה במחלת האלצהיימר, ומספרם של החולים בארה"ב נאמד כיום בכ- 5.3 מיליון איש. על פי תחזית של איגוד האלצהיימר הבינלאומי מספר החולים צפוי לגדול ל-13.5 מיליון עד שנת 2050. מהסקירה עולה עוד כי שוק הדיור המוגן בארה"ב אינו ערוך לטיפול בחולי האלצהיימר ובמספרם העולה, וכי יש ביקוש במגורים ייעודים המותאמים במיוחד לחולים במחלות שכחה ואובדן הזיכרון.

הנכס הנרכש הוקם בסן אנטוניו באחרונה ע"י חברת Silver companies, והוא תוכנן ועוצב במיוחד עבור צרכי החולים במחלת השיכחה, ומותאם ל-68 דיירים. בין היתר, נמצא במרכז המבנה מסדרון מעגלי אחד המקשר בין כל החדרים והמרחבים הציבוריים, דבר שנועד למנוע תחושת אובדן דרך מהדיירים במבנה.

הנכס נרכש עם חוזה שכירות מול חברת הניהול של הדיור המוגן, ספרינג הילס, ושכר הדירה השנתי מסתכם בכ- 1.3 מיליון דולר מכלל הדיירים. הסכם השכירות נחתם ל- 25 שנה, וכולל גם שתי אופציות נוספות לחמש שנים כ"א.

התשואה השנתית הצפויה בפרויקט זה היא עד כ-14.3%, כולל מימון. הקרן צפויה למכור את האחזקה בנכס לאחר 5 שנים ולפי הסקירה שפרסמה צפי ה-IRR הוא 14% ומעלה. השקעה בנכס זה מתויגת כשמרנית. תשלום השכירות של השנה הראשונה ישולם מראש ע"י חברת הניהול, שמביאה עמה אמצעים וניסיון רב שנים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלצהיימרדיור מוגןנדל"ן בארה"בקרנות ריטהשקעות נדל"ן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.