מי הגיע לכנס אלי הורביץ של המכון הישראלי לדמוקרטיה?

וגם: בכירי SAP ישראל גוזרים את הסרט בבניין החדש של החברה ברעננה

רועי קצירי 19.06.2017

"ראשי החברות הגדולות חושבים שהממשלה לא נערכת לאתגרי שוק העבודה"

בכירי המגזר העסקי והממשלה השתתפו היום בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים

בכירי המגזר העסקי ונציגים בכירים מהממשלה השתתפו היום (ב') בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, שעוסק בנושא "שתי כלכלות - חברה אחת", במטרה לשרטט את אתגרי שוק העבודה העתידי, הפחתת הרגולציה והצגת פתרונות למשבר הפנסיה.

בפתיחת הכנס אמר יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "בסקר שעשינו בקרב בכירים במשק, מצאנו כי 84% מראשי החברות הגדולות והבינוניות חושבים שהממשלה לא נערכת כראוי לאתגרי שוק העבודה העתידיים".

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל עמותת StartUp Nation Central, ציין: "אם אנחנו מסתכלים על ישראל ככלכלה אחת, אנו מפספסים תמונה מורכבת יותר. שתי הכלכלות - כלכלת ההייטק והתעשייה המסורתית - שונות לגמרי. מטרת הכנס היא להביא לתחושה של דחיפות במציאת הפתרונות, והקשה ביותר - ליצור שתי כלכלות צומחות עם חברה אחת, שיש לה אמון בכך ששני החלקים הם שלם אחד".

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, אמר בכנס: "כל הנושא של הכשרה טכנולוגית בישראל לוקה בחסר. המכללות הטכנולוגיות מתוקצבות כחמישית לעומת תקציב המל"ג. זה לא מתאים לצורכי התעשייה והמשק ויש מחסור אדיר בעובדי טכנולוגיה ברמה הבסיסית ביותר. ההכשרות שאנחנו עושים היום לא מספיק טובות ואנחנו מנסים להוביל רפורמה אדירה בנושא".

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), חבר ועדת הכספים, אמר בכנס, בין השאר: "במדינת ישראל לא קיימת מדיניות חברתית. נקודה".

רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, ציינה: "כולנו יודעים שטכנולוגיה משנה סדרי עולם, אבל דווקא בבנקאות, הדברים לא כל-כך שונים ממה שהיה פעם. הפלטפורמה שנדרשת כדי לתת שירות היא אחרת וכבר לא צריך נוכחות פיזית בכל מקום כדי לתת שירות. הטכנולוגיה לא תתן לתעשיית הבנקאות להישאר במקום".

במליאת הפתיחה של הכנס נכחו גם המפקחת על הבנקים, חדוה בר, ופרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך.

עוד משתתפים בכנס: שר החינוך, נפתלי בנט; פרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; שרגא ברוש, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל; ערן יעקב, הממונה על השכר באוצר; אמיר לוי, ראש אגף התקציבים באוצר; פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה; פרופ' איתן ששינסקי, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה; דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון; ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל; יהודה בן-אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל; ענת לוין, המשנה למנכ"ל כלל ביטוח; ואורחים נוספים.

שמואל האוזר (מימין), חדוה בר ויוג'ין קנדל / צילומים: יוסי זליגר
 שמואל האוזר (מימין), חדוה בר ויוג'ין קנדל / צילומים: יוסי זליגר

SAP גזרה את הסרט בבניין החדש שלה ברעננה

בניין המשרדים החדש של החברה הוקם בהשקעה של יותר מ-250 מיליון שקל

חברת SAP חנכה אתמול (א') את בניין המשרדים החדש שלה באזור התעשייה קריית אתגרים ברעננה. הבניין משמש מטה למאות מהנדסים הפועלים במרכז הפיתוח בישראל SAP Labs ולעובדי SAP ישראל. בבניין, הנמצא בבעלות SAP, הושקעו יותר מ-250 מיליון שקל. מהחברה נמסר כי הוא תוכנן באופן שישרת את הפעילות העסקית שלה ויעניק ערך לכלל לקוחותיה ול-800 עובדי SAP בישראל.

SAP ישראל היא ספקית יישומי התוכנה העסקיים הגדולה בישראל. עם לקוחות SAP בישראל נמנים ממשלת ישראל, צה"ל, רוב החברות הגדולות במשק ומאות רבות של ארגונים אחרים.

הבניין, בן 6 קומות בנות 2,900 מ"ר כל אחת וגג מרווח, ממוקם בחלקו הצפון מזרחי של אזור התעשייה והוא בולט לנוסעים על כביש 4 בשל צבעו העז והארכיטקטורה החיצונית הייחודית הכוללת "בועות" הטבועות בקירותיו. הבניין תוכנן לעמוד בדרישות הבנייה הירוקה באופן שיחסוך באנרגיה של חשמל ומים ויוריד את כמות פליטות גזי החממה.

באירוע חנוכת הבית התכבד זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה, לגזור את הסרט. נוסף על כך, הוזמנו עובדי SAP, שלקחו חלק בפרויקט מאז תחילתו לפני כ-4 שנים וכן נציגים של יותר מ-30 חברות, שהשתתפו בפרויקט וקיבלו על כך תודות ומגיני הערכה.

באירוע גזירת הסרט השתתפו, בין השאר, סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל, גילי שנפ, מנהלת נכסים ותשתיות ב-SAP בישראל, אורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל, ערן רוזן, מנהל תפעול אזורי SAP EMEA, ועופר טננבוים, מנהל פרויקטים באזור SAP EMEA.

גילי שנפ (מימין), אורנה קליינמן, זאב בילסקי, ערן רוזן, סתוית נבון ועופר טננבוים / צילום: אורן אגמי
 גילי שנפ (מימין), אורנה קליינמן, זאב בילסקי, ערן רוזן, סתוית נבון ועופר טננבוים / צילום: אורן אגמי

הבעלים של תפרון מונה למנכ"ל החברה

בן ליברמן שימש בחודשים האחרונים ממלא-מקום מנכ"ל, לאחר שמינויו של איתן שטיסיאני בוטל

אחרי 4.5 חודשים כממלא-מקום מנכ"ל, הופך בן ליברמן, בעל השליטה בחברת הטקסטיל תפרון, למנכ"ל קבוע. תפרון עדכנה היום בדיווחים לבורסה כי הוחלט למנות את ליברמן למנכ"ל - מינוי שנכנס לתוקף היום - והחברה תפרסם דיווח בדבר עסקה עם בעל השליטה ביחס לתנאי העסקתו. 

המנכ"ל הקודם של תפרון היה גיל שמעון, שהודיע בנובמבר שעבר על פרישתו מהחברה לאחר כ-3.5 שנים, בנימוק של נסיבות אישיות. לאחר מכן מונה שמעון לתפקיד נשיא חטיבת Global Upper Market בדלתא גליל, שנמצאת בשליטת אייזיק דבח. במקום שמעון מונה לתפקיד איתן שטיסיאני, שהיה אמור להיכנס לתפקיד בפברואר האחרון. ואולם זמן קצר לאחר מכן נתקל המינוי במשוכה משפטית, ותפרון עדכנה כי שטיסיאני לא יכהן כמנכ"ל, משום שלא חלפו שנתיים מהמועד שבו כיהן כדירקטור בלתי תלוי בחברה. בהתאם התחיל ליברמן לכהן כממלא-מקום מנכ"ל. 

ליברמן שולט בתפרון יחד עם אחיו מרטין ליברמן באמצעות חברת ליטפ, המחזיקה ב-54.2% ממניות החברה. המשפחה הקנדית נכנסה להשקעה בתפרון ב-2010. תפרון מעצבת, מייצרת ומשווקת בגדי ספורט והלבשה תחתונה, והיא נסחרת בשווי 76 מיליון שקל בבורסה בתל-אביב. החברה רשמה ברבעון הראשון השנה הכנסות של 33.1 מיליון דולר - עלייה של 24% מהרבעון המקביל - ועברה לרווח נקי צנוע של 80 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בן ליברמן / צילום: מתוך LinkedIn
 בן ליברמן / צילום: מתוך LinkedIn

עודד גולן מונה למנכ"ל דור גז מקבוצת דור אלון

גולן יחליף בתפקיד את שי עזרא, שעבד בדור גז 18 שנה - מתוכן 5 שנים כמנכ"ל

עודד גולן, שמלווה בשנים האחרונות את איש העסקים מוטי בן משה בעסקיו בישראל ובחו"ל, מונה למנכ"ל חברת דור אלון טכנולוגיות גז (דור גז) מקבוצת דור אלון - ספקית גז לשוק התעשייתי והמוסדי בישראל. החברה האם דור אלון נמצאת בשליטת בן משה.

דור גז משרתת יותר מ-100 אלף לקוחות פרטיים בפריסה ארצית רחבה ומספקת פתרונות גז מערכתיים הכוללים ייעוץ הנדסי, תכנון והקמה של מערכות גפ"מ (גז בישול). החברה מייבאת ומספקת גם גפ"מ לשימוש ביתי.

דור גז והחברה האם דור אלון הן גם הספק הגדול ביותר של גז להנעת כלי רכב בישראל, עם נתח של יותר מ-40% ופריסה ארצית של יותר מ-50 תחנות תדלוק ברחבי המדינה.

גולן, (38), נשוי ואב לשניים, בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר ראשון ושני במשפטים, יחליף את שי עזרא, שביקש באחרונה לסיים את תפקידו בקבוצה, בתום תקופת כהונה של 18 שנים בחברה, ומתוכן 5 שנים כמנכ"ל.

גולן כיהן מאז סמוך לרכישת קבוצת אלון רבוע כחול כדירקטור בדור גז, ובמקביל כדירקטור באלון רבוע כחול, דור אלון ונעמן. סמנכ"ל דור גז, זאב גולן (אין קשר משפחתי), מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל החברה. יו"ר דור אלון, ישראל יניב, המכהן גם כיו"ר דור גז, ומנכ"ל קבוצת דור אלון, עודד בלום, הודו לשי עזרא על תרומתו החשובה לקידום עסקי דור גז והביעו ביטחונם כי עודד גולן ימשיך להצעיד את החברה להישגים משמעותיים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
SAPדורגזיוג'ין קנדליוחנן פלסנרתפרון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.