ההצגה חייבת להימשך: שכר עובדי גלובוס מקס ישולם עד יום א'

לאחר שאושרה הקפאת ההליכים, בעלי המניות העבירו 6 מיליון שקל לטובת תשלום שכר מאי ■ לדברי גורמים בחברה, לא מתנהל כל מו"מ למכירתה ■ היום אמורים לעלות סרטים חדשים בבתי הקולנוע, ובחברה מדגישים כי ההקרנות יתקיימו כסדרן

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
שני מוזס 15.06.2017

לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הקפאת ההליכים של חברת גלובוס מקס, נודע ל"גלובס" כי היום (ה') הועברו 6 מיליון שקל על-ידי בעלי המניות לבנק מזרחי-טפחות לטובת תשלום משכורות. הבנק העביר אותם לנאמנים, והמשכורות ישולמו ל-850 עובדי החברה עד יום ראשון.

גורמים בגלובוס מקס הדגישו היום כי לא מתנהל כל משא-ומתן למכירתה, וכי ההתמחרות של החברה תוכל להתבצע באמצעות בית המשפט בלבד. לפי החברה, כמה גופים התעניינו בעבר ברכישת הרשת, אך מהרגע שבו היא נכנסה להליך חדלות פירעון, יש צורך לפרסם הזמנה לציבור להציע הצעות ולערוך התמכרויות בין המציעים, וכל אחד מהם נדרש להעמיד ערבות בנקאית של 10% מההצעה, ולאחר מכן היא תובא לאישור הנושים. לדבריהם, במקרה הנוכחי עדיין לא הוגשה לבית המשפט בקשה להעמיד את פעילות החברה למכירה.

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי גלובוס מקס, אמרה היום ל"גלובס": "העובדים עודכנו שיש סיכוי שהמשכורות שלהם ישולמו ככל הנראה היום או ביום ראשון. חשוב לציין כי אתמול ושלשום היו מכירות כרטיסים גבוהות, וכי החברה ממשיכה לתפקד על אף המשבר שבו היא מצויה".

חברת גלובוס מקס היא אחת משלוש החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול בתי קולנוע בישראל. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים ברחבי הארץ (כפר-סבא, חיפה, רחובות, נהריה, קריית ביאליק, מודיעין, אשדוד, באר-שבע, נתניה, אשקלון ופתח-תקווה). בנוסף, היא משמשת כמפיצה בישראל של שלושה מאולפני הסרטים ובעלי הזכויות הגדולים בעולם - וורנר, יונייטד ופראמאונט, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום הפצת הסרטים. אין לה נכסים בבעלותה.

גלובוס מקס נחשבת למפיצת הסרטים השנייה בגודלה בישראל אחרי פורום פילם, המפיצה בארץ את הסרטים של אולפני דיסני, פוקס וסוני ושייכת לקבוצה המחזיקה ביס פלאנט. יונייטד קינג היא מפיצת הסרטים השלישית בגודלה בישראל, והיא מפיצה בעיקר סרטים ישראליים לצד סרטי קולנוע עצמאיים.

נציין כי הרווח ממכירת הכרטיסים בבתי הקולנוע, לאחר שמורידים ממנו מע"מ ומסים, מתחלק בשבוע הראשון באופן שווה בין בית הקולנוע לחברת ההפצה. בכל שבוע נוסף שהסרט מוקרן גדל החלק של בית הקולנוע, מכיוון שלחברות ההפצה יש אינטרס לגרום לבתי הקולנוע להמשיך להקרין את הסרטים זמן רב ככל האפשר.

היום, כמדי יום חמישי, אמורים לעלות סרטי קולנוע חדשים גם בקולנוע של גלובוס מקס, אך ל"גלובס" נודע כי בשל החשש שהיא לא תוכל לשלם את חלקה בהפצת סרטים חדשים, יש אפשרות שחלק מחברות ההפצה עשויות להגביל את האפשרות של החברה להקרין סרטים חדשים החל מהערב.

כרגע ניתן לרכוש כרטיסים גם לסרטים החדשים באמצעות אתר החברה, ובגלובוס מקס מדגישים כי ההקרנות של הסרטים החדשים יתקיימו ויימשכו כסדרן.

גלובוס מקס העבירה תשלומים לחברות ההפצה גם בשבוע שעבר, ובעקבות החלטתו של בית המשפט יתברר בשבוע הבא אם החברה תוכל להעביר תשלומים גם על סרטים חדשים הצפויים להיות משולמים בשבוע הבא.

מחברת גלובוס מקס נמסר: "בימים אלה לא מתנהל תהליך מכירה. החברה מתנהלת כרגיל בכל הקשור להקרנת סרטים חדשים במתחמי הקולנוע שלה ולהפצת סרטים עבור הגורמים הרלוונטיים. כפי שהבטיחו, בעלי המניות העבירו את מלוא הסכום לתשלום משכורות לכלל עובדי החברה, ואנו פועלים על-מנת שכל העובדים יקבלו את שכרם בהקדם האפשרי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הקפאת הליכיםסרטיםקולנועגלובוס מקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.