עובדי חברת גיליאד הובילו את שיירת משאיות מצעד הגאווה

וגם: הכלכלן פרופ' יוג'ין קנדל מפרגן לד"ר ארנה ברי

מירב אפל (מימין) אבירם סורוגין (חובש כובע אדום) עם נציגי המרכז הגאה / צילום: רמי חכם מירב אפל (מימין) אבירם סורוגין (חובש כובע אדום) עם נציגי המרכז הגאה / צילום: רמי חכם
שירי דובר 11.06.2017

מקדימים תרופה לתהלוכה

עובדי חברת גיליאד הובילו את שיירת משאיות מצעד הגאווה

במסגרת חגיגות שבוע הגאווה ובשיאן המצעד שהתקיים ביום שישי האחרון ברחובות תל-אביב, יצאה גם חברת התרופות גיליאד, מפתחת התרופות לטיפול באיידס, במפגן ראווה משלה. בגיליאד חברו לעיריית תל-אביב ולמרכז הגאה בגן מאיר, ויחד הם הובילו את שיירת משאיות מצעד הגאווה 2017.

בתוך כך, היו לאנשי החברה סיבות נוספות לחגיגה. גיליאד מציינת את שנתה השנייה בישראל ואת חגיגות ה-30 לקונצרן העולמי, ולפיכך לצד המשאית צעדה קבוצה של עובדי החברה לבושים בחולצות ממותגות.

עופרה פיינמסר, מנכ"לית גיליאד ישראל, אמרה כי "ההחלטה להשתתף במצעד הגאווה מבטאת את הרוח של גיליאד העולמית. הסניף הישראלי הוא לא הראשון ולא היחיד שמשתתף במצעד הגאווה, ומבחינתנו זו הזדמנות כפולה לחגוג, גם את ה-30 של גיליאד וגם את הגאווה".

גיליאד היא חברת תרופות אמריקאית צעירה יחסית (הוקמה ב-1987) שהתפתחה באופן מטאורי בעשורים האחרונים והפכה לאחת מחברות התרופות המובילות בעולם, בעיקר בזכות פיתוח תרופות לטיפול באיידס ולטיפול בתופעות הלוואי של איידס, וכן בזכות תרופה לטיפול בצהבת נגיפית C, שגם היא מחלה שהסיכון להידבק בה מעט מוגבר באוכלוסייה הגאה. החברה צמחה תוך שיתוף-פעולה עם הקהילה הגאה, בפיתוח התרופות לאיידס.

בחוגגים על המשאית היו אבירם סורוגין, מנהל יחידה עסקית בגיליאד ישראל, ומירב אפל, מנהלת מוצר בחברה, שהייתה הרוח החיה ומי שהובילה את שיתוף-הפעולה.

מירב אפל (מימין) אבירם סורוגין (חובש כובע אדום) עם נציגי המרכז הגאה / צילום: רמי חכם
 מירב אפל (מימין) אבירם סורוגין (חובש כובע אדום) עם נציגי המרכז הגאה / צילום: רמי חכם

זיכרון על הדשא

נותנים כבוד בביתו השני של מוטי סלע ז"ל

ביום חמישי ערכה חברת החיתום וההשקעות, רוסאריו קפיטל, אירוע לזכרו של מוטי סלע ז"ל, מנכ"ל אשטרום נכסים, שנפטר לפני 4 חודשים לאחר מאבק במחלה קשה.

באירוע, שהתקיים במועדון הגולף בגעש, השתתפו חברים, עמיתים ובני משפחתו של סלע, שהיה גם חובב גולף.

ראובן אבלגון, יו"ר רוסאריו קפיטל, שנהג לשחק בקביעות גולף עם סלע, השתתף במשחק מיוחד שהתקיים לכבוד המפגש, בו הוא הגיע למקום השני והמכובד.

אבלגון אף יזם את האירוע וסיפר במהלכו כי סלע השאיר לו למשמרת את סט מקלות הגולף, צעד סמלי מרגש, שכן מגרש הגולף היה ביתו השני. את הפרסים לזוכים בתחרות העניקה דליה סלע, אלמנתו של מוטי.

עוד השתתפו והעניקו כבוד וספורטיביות: רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום; צדיק בינו, בעל השליטה בבנק הבינלאומי; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל-על ומפקד חיל האוויר; תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן; והפרסומאים משה נסיס ומשה ראובני.

רמי נוסבאום וראובן אבלגון / צילום: ישראל הדרי
 רמי נוסבאום וראובן אבלגון / צילום: ישראל הדרי

פריפריה, מרכז ועניינים

מה הופך יזם מהפריפריה ל"מרכז לכל דבר ועניין"?

בשבוע שעבר נערך במטה בנק מזרחי-טפחות ברמת-גן הטקס השנתי בו הוצגו הפרויקטים הזוכים בתחרות "עסק עם ערך", שנערכה יחד עם קרן IVN.

הרעיון: שיתוף-פעולה לתמיכה בעסקים חברתיים בישראל הנמצאים בשלב seed ומקדמים תעסוקה והכשרה של אוכלוסיות מודרות.

מטרת הפרויקט היא לאפשר לעסקים אלה לצמוח, להתבסס ולייצר הכנסות עצמיות שיאפשרו להפחית את הצורך בפילנתרופיה. מיכל זימלר, מנכ"לית קרן IVN, סיפרה כי התכנית החלה את דרכה יחד עם 16 מתמודדים, ואילו השנה כבר פנו 80, מהם נבחרו ארבעה בלבד.

אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי-טפחות, אמר כי "הודות לפעילותם של היזמים שמגיעים מהפריפריה, הם הופכים להיות 'מרכז' לכל דבר ועניין".

בין הזוכים השנה היו מיזמים שונים, בהם עמותה שפועלת לשיפור שיטות החשיבה בבתי הספר (היזם: מסעוד מחאג'נה) ומפעל המעסיק פגועי נפש ופנסיונרים בתחום מוצרי המזון הטבעיים (היזם: נדב חג'ג').

עוד השתתפו: משה וידמן, יו"ר מזרחי-טפחות; ומנהלים ומנהלות מקרן IVN, בהם ורדה שוהם וריטה רובינשטיין.

מסעד מחאג'נה, משה וידמן, אלדד פרשר, ריטה רובינשטיין וורדה שוהם / צילום: אבשלום ששוני
 מסעד מחאג'נה, משה וידמן, אלדד פרשר, ריטה רובינשטיין וורדה שוהם / צילום: אבשלום ששוני

הצצה לשיחה בשניים

במסגרת השיחות והמפגשים שייתקיימו "אחד על אחד" בוועידת שוק ההון של "גלובס", יערוך סיימון לונג, עורך מדור הפיננסים והכלכלה במגזין "אקונומיסט", שיחה עם ד"ר בת'-אן בובינו, הכלכלנית הראשית של ארה"ב בחברת שירותי הדירוג S&P Global Ratings.

שיחתם תעסוק בין היתר במצב הכלכלה האמריקאית מאז בחירות טראמפ ובסיכונים ברמה הגאו-פוליטית. היא תתבסס על דוח שפרסמה בבינו לסיכום רבעון מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד, אותו כינתה "אכזבה".

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות וכן גם יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

סיימון לונג , בת' אן בובינו / צילומים: Irene Slegt,  Camera One
 סיימון לונג , בת' אן בובינו / צילומים: Irene Slegt, Camera One

דוגמה לניפוץ התקרה

יוג'ין קנדל מפרגן לארנה ברי

חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-אביב-יפו התכנס בחמישי למושב השנתי, במסגרתו הוענק תואר עמיתת כבוד לד"ר ארנה ברי, המסיימת את תפקידה כיו"רית הוועד המנהל בתום 7 שנים בתפקיד. ברי, שכיהנה גם כמדענית הראשית ומנהלת המו"פ של משרד התמ"ת, משמשת היום כסגנית נשיא ומנהלת מרכז המצוינות בחברת Dell-EMC.

הכלכלן פרופ' יוג'ין קנדל ציין כי מבחינתו ברי מהווה דוגמה לנשים פורצות דרך, ואמר כי "בכל פעם שאני חושב על אישה שניפצה את תקרת הזכוכית, אני חושב על ארנה".

בין האישים שהגיעו לעשות כבוד היו גם היזם זהר זיסאפל; פרופ' שלמה בידרמן, נשיא המכללה; בני אלון, מנכ"ל המכללה; ואחרים.

שלמה בידרמן, ארנה ברי ויוגי'ן קנדל / צילום: אוסקר אבוש
 שלמה בידרמן, ארנה ברי ויוגי'ן קנדל / צילום: אוסקר אבוש

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ארנה ברייוג'ין קנדלמצעד הגאווהעופרה פיינמסראלדד פרשר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.