עו"ד ברק כהן הורשע בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר

כהן כתב ופרסם שיר אודות שוטר מתחנת מוריה בירושלים בשם אלון חמדני והאשים אותו ביחס לא הולם לפעילי מחאה ובשימוש בשיטות פסולות ■ ביהמ"ש: "אין מדובר בביקורת אלא במסע עלבונות"

עורך דין ברק כהן / צילום: שלומי יוסף עורך דין ברק כהן / צילום: שלומי יוסף
חן מענית 11.06.2017

כשעה אחרי שבית משפט השלום בתל-אביב קיבל את תביעת לשון הרע של ראש הממשלה נגד העיתונאי יגאל סרנה, הרשיע אותו בית משפט את הפעיל החברתי, עו"ד ברק כהן, בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בגין שיר שכתב ופרסם אודות שוטר מתחנת מוריה בירושלים בשם אלון חמדני.

כהן האשים את חמדני, רכז המודיעין של תחנת מוריה, ביחס לא הולם לפעילי מחאה ובשימוש בשיטות פסולות, והוא פרסם שירים בוטים שחיבר והלחין בגנותו של השוטר.

השופטת קבעה כי "חופש הביטוי אינו חופש השיסוי. אין המדובר בביקורת אלא במסע עלבונות. לא מצאתי ממש בתאוריית הקונספירציה של כהן". השופטת ציינה כי היא הסתמכה בפסיקתה על בית המשפט העליון שקבע גבולות לחופש הביטוי.

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח מסר: "פסק הדין משדר מסר מדאיג של צמצום חופש הביטוי ומעודד את הרשויות להגיש כתבי אישום נגד אזרחים מן השורה שיעבירו ביקורת על עובדי ציבור. עבירת 'העלבת עובד ציבור' היא לא יותר מאשר כלי של הרשויות להשתקת הביקורת. אסור שאזרחים יחששו לבקר את עובדי הציבור ואת השלטון. חברה דמוקרטית יכולה וחייבת להכיל פרסומים כמו זה של עו"ד ברק כהן. הפתרון הוא לבטל את העבירה המעליבה של 'העלבת עובד ציבור'".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
העלבת עובד ציבורחופש הביטוישוטריםברק כהן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.