100 Dun's: הצמרת העסקית בוחרת את המובילים ופורצי הדרך

אירוע הגאלה השנתי של 100 Dun's נערך אמש בהשתתפות בכירי ובכירות ענפי התעשייה והעסקים ■ התעשיין דן פרופר קיבל על הבמה פרס מפעל חיים, ואשת העסקים אלונה ברקת זכתה באות אישה פורצת דרך

דורון כהן, אלונה ברקת ודן פרופר / צילום: סיון פרג' דורון כהן, אלונה ברקת ודן פרופר / צילום: סיון פרג'
אורי חודי 29.05.2017

עשרות אנשי ונשות עסקים, בכירים ובכירות במשק הישראלי התכנסו אמש (א') במוזיאון תל-אביב לאמנות, באירוע הגאלה ה-11 של Dun's 100 מטעם דן אנד ברדסטריט. בהתאם למסורת, הוענקו במהלך הערב אותות הצטיינות לדמויות ולחברות שונות בתעשייה.

את הערב פתח דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל. כהן הסביר כי "האירוע מוקדש כולו למצוינות עסקית בישראל. יש לא מעט מה לעשות; הפערים ממשיכים לצמוח ב-2016, אבל יש יוזמות חברתיות של חברות ולעולם העסקים תפקיד מכריע גם בעשייה חברתית. הכלכלה הישראלית מראה חוסן מרשים, נתוני המאקרו הטובים לא מחלחלים לכל העסקים, ונשאלת השאלה עד כמה הנתונים טובים יהיו גם ביום שהריבית תעלה. 850 חברות הייטק נפתחו ב-2016, והיום יש 6,650 חברות היי-טק פעילות, שזה שיא. תעשיית ההיי-טק הולכת ומתבגרת ומבשילה, בעיקר בזכות אנשי עסקים מנוסים. ליזמים מנוסים יש חזון ארוך טווח והם יכולים להביא היקפי גיוס גדולים יותר אל מול אתגרי העתיד".

דורון כהן, אלונה ברקת ודן פרופר / צילום: סיון פרג'
 דורון כהן, אלונה ברקת ודן פרופר / צילום: סיון פרג'

את פרס מפעל החיים קיבל השנה דן פרופר, יו"ר קבוצת אסם-נסטלה. במהלך הענקת הפרס, חבר השופטים שנכח על הבמה אכל חטיף במבה. עוד בטרם הספיק פרופר לנאום אמר היזם והמשקיע יוסי ורדי לקהל כי אחרי שנים של חיפושים הוא הצליח לפצח את סוד ההיי-טק הישראלי, כי עוד מקום בו ילדים מגיל אפס אוכלים במבה. על כך הגיב פרופר ואמר: "תודה על תשדיר השירות הזה". פרופר המשיך והודה לתעשיינים ואנשי המשק, "שיחד איתי משכו בעול כל השנים. תודה למשפחת אסם שאיתה אני עובד כבר 52 שנים ומתכוון להמשיך עוד הלאה. מפעל החיים לא נגמר היום למי שכבר תפר את החליפה. אני מודה, ממש בלי מילים, למשפחתי, לאשתי וארבעת ילדיי ונכדי. אסם נוסדה על ידי 7 משפחות, גדלה בשנים קשות ונבנתה ללא בסיס פיננסי, מבוססת על עבודה קשה על יושר ונחישות. 3 העקרונות הללו מובילים אותנו עד היום, נר לרגלנו ואיתם אני מאמין שאוסם תמשיך עוד הרבה שנים".

אלונה ברקת, אשת עסקים ובעלי הפועל באר-שבע בכדורגל, קיבלה על הבמה את אות האישה הפורצת דרך. ברקת אמרה בהתרגשות כי "החזון של הפועל באר-שבע הוא שידע כל ילד שלאף אחד אין מונופול על הצלחה. כל אחד יכול להגשים חלום. כדי לחולל שינוי, צריך אנשים טובים שבאים עם רעב וניהול סבלני שלא מחפש קיצורי דרך. אני כאן בזכות הצוות המצוין של הפועל באר-שבע, ובזכות השחקנים וקהל האוהדים. זה לא שינוי של אדם אחד, והפרס לא רק שלי אלא של הפועל באר-שבע. אני רוצה גם לדבר על חשיבות כניסת הסקטור העסקי לספורט. מחקרים העידו שאהדת הפועל באר-שבע תורמת לתדמית העצמית ותחושת האושר. הכדורגל הוא פלטפורמה לשינוי חברתי; דרכו אפשר להשפיע על קהל עצום ולחנך למצוינות לדרך ולערכים. אני קוראת לאנשי עסקים לתמוך בכדורגל ולראות בו מקום לתרומה".

לשפר את האמון והפריון העסקי

אלונה בר און, בעלי "גלובס", התייחסה באירוע לתפקיד העיתונות ואמרה כי "זה רגע מיוחד עבורי. אני מכירה כאן לא מעט אנשים מגיל צעיר. נולדתי במגזר העיתונות ועברתי לכמה שנים למגזר העסקי שהוביל אותי לרצון לרכוש את 'גלובס', רצון שלא היה מובן מאליו. האמון שלי בעיתון קשור לאמון בחברה הישראלית ובמגזר העסקי. אני רואה פריון יורד במקביל לאמון שיורד, ואין דברים טובים באמון יורד, במיוחד אמון שיורד בין מגזרים ובין אנשים, בין המגזר העסקי והחברתי והכל במערכת יחסים מורכבת, ולכן תפקיד התקשורת הוא לקשר, לא להפריד. תהליכים בתקשורת מתרחשים בכל העולם, כולנו מכירים את 'הפייק ניוז', אבל לא כולם רואים איך הוול סטריט ג'ורנל התחיל להרוויח על-ידי מכירת תוכן איכותי. זה המפתח לעתיד העיתונות ו'גלובס'. לישראל רק עכשיו זה מגיע, וזה יצריך אותנו לעבוד בשיתוף פעולה בין מגזרי".

בהמשך הערב הוענקו הפרסים לחברת ישקר ולכתר פלסטיק שזכו באות מצוינות עסקית בתעשייה; פרס מצוינות עסקית בענף קמעונאות המזון הוענק לשופרסל; בענף הפיננסים זכתה ילין לפידות; זוכת ענף ההיי-טק הייתה חברת מובילאיי; ואילו פרסי מובילות עסקית למען החברה הוענקו השנה לחברת ליליות מבית דואליס, לחברת תקשוב ולחברת רפאל.

חבר השופטים כלל את אבי בוסקילה, מנכ"ל שראל; אלי אלעזרא, יו"ר קבוצת אפרידר; אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל; אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים; ד"ר אתי לוצאטו, שותפה מנהלת בלוצאטו את לוצאטו עורכי פטנטים; ג'רי שנירר, מנכ"ל אפקון החזקות; דוד פתאל, בעלי רשת מלונות פתאל; דיתה ברוניצקי, מייסדת אורמת טכנולוגיות; חנוך ברקת, מייסד ויו"ר קרן דואליס; עו"ד טלי ירון אלדר, שותפה מנהלת במשרד עוה"ד ירון-אלדר, פלר שוורץ ושות'; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; משה מנו, נשיא ויו"ר מנו ספנות; סער ברכה, נשיא ומנכ"ל קבוצת תהל; עו"ד צבי פירון, ראש משרד מ.פירון ושות'; צביקה פולק, נשיא ומנכ"ל קבוצת כלמוביל; קובי בן משה, מנכ"ל AVIV AMCG חברה לייעוץ וניהול; ואת רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד.

עוד באורחים הרבים ניתן היה בין היתר לראות את משה דיין, מנכ"ל כתר ישראל; אלעד צרפתי, נשיא מובילאיי; יואב הר אבן, מנכ"ל רפאל; דניאל ספיר, מנכ"ל תקשוב; סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין; אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים; ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות וג'רי שנירר המנכ"ל; פרופ' יעקב פרנקל; ליאורה עופר, יו"רית עופר השקעות; אבי ברוך, מנכ"ל אורגון; דוד פורר, יו"ר ניאופרם; רון פאינרו, מנכ"ל לאומי כארד; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; יהודה ברוניצקי, מיסדי אורמת; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; סמי וטובה סגול; סוזי פרופר; תמי רוה, יו"רית חברת החדשות של ערוץ 2 ובעלה עו"ד יהודה רוה; גבי רוטר, מנכ"ל משותף בחברת קסטרו; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב ישראל; משה אדרי, מבעלי יונייטד קינג; רונן יפו, מנכ"ל אלעד מגורים; עמי אראל, יו"ר סלקום; אפי רוזנהויז, יו"ר קבוצת גולף; ג'ורג' ואלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה באלרוב; עידן וולס, משנה למנכ"ל קבוצת דלק; איש העסקים חיים הורוביץ; דורון ספיר, מנכ"ל כאל; הפרסומאי משה (מושיק) תאומים; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים; אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר ואחרים.

100 Dun's
 100 Dun's

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלונה ברקתדן אנד ברדסטריט (D&B)דן פרופרדורון כהןDun's 100
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.