האוצר מקדם דירות להשכרה בי-ם עם עדיפות לעובדי מדינה

האוצר רוצה להקים צוות מיוחד שיבחן ויגבש מודל שיווק קרקע למגורים להשכרה ארוכת-טווח תוך 30 יום מאישור ההצעה ■ המודל יכלול "עדיפות מסוימת לעובדי מדינה שיעתיקו את מגוריהם לירושלים או לעובדי מדינה מחוסרי דיור המתגוררים בבירה"

משה כחלון משה כחלון
אורי חודי 27.05.2017

במשרד האוצר מקדמים החלטה למתן עדיפות לעובדי מדינה בפרויקטים להשכרה לטווח ארוך שייבנו בבירה. על פי הצעת ההחלטה שעתידה לעלות מחר (א') לישיבת הממשלה, יוקם צוות מיוחד שיכלול את מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, נציב שירות המדינה, היועץ המשפטי של משרד האוצר ומנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר'. הצעת ההחלטה קובעת כי צוות זה יבחן ויגבש מודל שיווק קרקע למגורים להשכרה ארוכת-טווח תוך 30 יום מאישור ההצעה.

על פי הצעת ההחלטה, המודל יכלול: "עדיפות מסוימת לעובדי מדינה שיעתיקו את מקום מגוריהם לירושלים או לעובדי מדינה מחוסרי דיור, המתגוררים בירושלים". במסגרת עבודתו יבחן הצוות האמור איתור מתחמים פוטנציאליים לתוכנית זו, גיבוש מודל כלכלי והמלצה לניסוח הגדרה ל"עובדי מדינה" לצורך הפרויקט, ולתנאי זכאותם להשתתפות בפרויקט. עוד יקבע הצוות כיצד יפעלו הפרויקטים המוצעים, מה יהיה הליך ההגרלה בין מי שיימצא כזכאי לתוכנית, מה יהיה מתווה ההפעלה של הפרויקטים האמורים וגם מה יהיה פרק הזמן המקסימלי של מגורי הזכאים בפרויקט לאחר סיום העבודה בשירות המדינה.

יוזמי ההצעה, שר האוצר משה כחלון והמשרד, והשר לענייני ירושלים זאב אלקין, מסבירים כי המטרה היא לעודד עובדי מדינה להתגורר בירושלים. על פי נתוני משרד האוצר, למרות שמשרדי הממשלה עוברים לבירה, נכון להיום פחות ממחצית העובדים בהם בוחרים להתגורר בעיר ירושלים. ההחלטה גם מתבססת על מנגנון דומה של תמרוץ עובדי מדינה במדינות אחרות בעולם.

נדגיש כי הצעת ההחלטה לא קובעת מה היא אותה "עדיפות מסוימת" וגם מה יהיו הקריטריונים או חלקם היחסי של הזכאים מקרב עובדי המדינה בפרויקטים האמורים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ירושליםמשה כחלוןעובדי מדינהזאב אלקיןבנייה להשכרה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.