רשת המסעדות צ`יפוטלה הודיעה כי האקרים פרצו לנתונים ברוב סניפיה

רשת הגריל המקסיקני המונה כ-2,250 סניפים עלולה לספוג פגיעה קשה בהכנסותיה שרק החלו להתאושש מפרשה קודמת הקשורה בתברואה

צ'יפוטלה / צילום: בלומברג צ'יפוטלה / צילום: בלומברג
שירות גלובס 27.05.2017

האקרים השתמשו בתוכנה זדונית כדי לגנוב נתוני תשלומים של לקוחות מרוב הסניפים של רשת הגריל המקסיקני האמריקאית צ'יפוטלה, במשך תקופה של 3 שבועות - כך הודיעה החברה אתמול (ו'). הפריצה מתווספת לצרותיה של הרשת, שמכירותיה רק החלו מתאוששות משורה של מעידות בתחום בטיחות המזון ב-2015.

לדברי הרשת, אין לה מידע בנוגע לכמות כרטיסי התשלום או הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהפריצה, שפגעה ברוב סניפיה, המונים כ-2,250 מסעדות, במועדים שונים בין 24 במארס ועד 18 באפריל, כך מסר דובר החברה כריס ארנולד.

בפריצה נפגעו גם כמה מסעדות בקנדה, כך דיווחה החברה לראשונה ב-25 באפריל. 

המידע שנגנב כולל מספרי חשבון וקודי אימות פנימיים. בינתיים הוסרה התוכנה הזדונית. 

המידע יכול לשמש כדי לרוקן חשבונות בנק הקשורים לכרטיסי החיוב, ליצור "שיבוט" של כרטיסי אשראי או לרכוש פריטים באתרי מכירות מקוונות עם אבטחה לקויה, כך לדברי פול סטיבנס, האחראי על המדיניות במלכ"ר Privacy Rights Clearinghouse.

הפריצה עשויה לסכן פעם נוספת את מכירות החברה, לאחר שאלו נפלו בחדות בסוף 2015 לאחר ששמה של רשת נקשר בגילוי חיידקי אי-קולי, סלמונלה ונורו-וירוס שגרמו למאות אנשים לחלות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
האקריםמזון מהירמסעדותתוכנה זדונית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.