בתום 20 שעות מו"מ: שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים הסתיימה

אחרי כ-40 ימים הגיעו שב"ס ומנהיגי האסירים, בהם מרואן ברגותי, להסכמות בנוגע לדרישה לביקור נוסף בכל חודש ■ זאת, אחרי מו"מ מרתוני בין נציגי הצדדים ■ בישראל העריכו כי השביתה תופסק לפני צום הרמדאן שמתחיל היום

מרואן ברגותי / צילום: רויטרס מרואן ברגותי / צילום: רויטרס
וואלה! NEWS 27.05.2017

עיסא קארקע וקדורה פארס, מראשי מועדון האסיר והגוף לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, הודיעו הבוקר (שבת) כי הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. זאת, לאחר שלפנות בוקר הושגו הסכמות עם שירות בתי הסוהר בנוגע לדרישותיהם של האסירים. היום הוא היום הראשון לחודש הרמדאן, ובתחילת השביתה העריכו בישראל שהשביתה תופסק עם תחילת הצום.

על פי בכירים פלסטינים ששוחחו עם וואלה! NEWS, המשא-ומתן התנהל בהובלת בכיר פתח מרואן ברגותי ונציגים של "ועדת השביתה" והתקיים בכלא אשקלון. על פי הודעת הפלסטינים, השיחות נמשכו 20 שעות ברציפות. בעבר סירב שירות בתי הסוהר לדון עם ברגותי בנושא השביתה, שמטרותיה היו בין היתר הענקת ביקור משפחתי נוסף בכל חודש, הצבה של תאי טלפון ציבוריים באגפים הביטחוניים, החזרה של הלימודים האקדמיים לבתי הכלא וערוצי טלוויזיה רבים יותר לצפייה.

משב"ס נמסר כי "סיום השביתה התאפשר בעקבות סיכום של מדינת ישראל עם הצלב האדום והרשות הפלסטינית על ביקור שני בחודש. במסגרת ההבנות סוכם כי הרשות הפלסטינית תממן את חידוש הביקור החודשי השני של משפחות האסירים, בהסכמת ישראל והצלב האדום".

עוד נמסר משב"ס כי הבוקר הפסיקו 834 האסירים הנותרים את שביתת הרעב שלהם וכי 18 אסירים עדיין מאושפזים בבתי החולים, והם ישובו לבתי הכלא אחרי שישתפר מצבם.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אסירים פלסטיניםפלסטיניםשב"ס (שירות בתי הסוהר)שביתהמרוואן ברגותי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.