נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר נתוני הצמיחה הטובים מהצפוי

נעילה מעורבת באירופה ■ הנפט המשיך לרכז עניין ■ מניית קוסטקו עלתה לאחר שהכתה את תחזיות הרווח וההכנסות ■ במוקד תשומת-הלב: פגישת ה-G7

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס בוול סטריט/ צילום: רויטרס
ניצן כהן 26.05.2017

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ו') במגמה מעורבת. באירופה נרשמה נעילה מעורבת, לאחר שבאסיה הסתיים המסחר במגמה דומה.

 

הסיפור של היום היה ועידת ה-G7 שתתקיים באיטליה. על סדר יומה של הוועידה יהיו נושאי הסחר העולמי ודיונים על שינויי האקלים. שני נושאים אלה עומדים בליבת הדברים של הבית הלבן בעידן טראמפ. טראמפ מעוניין לעבור מהסכמי סחר אזוריים רבי משתתפים להסכמים דו צדיים, מה שלא אמור לעשות טוב למדינות האיחוד שייבחנו בנפרד בכל נושא הסחר עם ארה"ב וזאת במקום ההסכם עם גוש האירו שעזר למדינות החלשות יותר.

בחזית המאקרו, פורסמו היום נתונים מקדמיים על הצמיחה הרבעונית בארה"ב. ברבעון הראשון צמחה הכלכלה האמריקאית ב-1.2%, גבוה במעט מהצפי שעמד על 0.9% - כאשר כל הנתונים הם בהתאמה שנתית. 

דוחותיה הרבעוניים של ענקית הקמעונאות קוסטקו   (709.51 ,‎-0.24%‏) הכו את תחזיות הרווח וההכנסות של החברה, בשל גידול גבוה מהצפוי במכירות הרשת.

הנפט (58.51) המשיך לרכז עניין לאחר שמוקדם יותר השבוע חתמו מדינות אופ"ק על המשך קיצוץ התפוקות. הפרשנים בארה"ב חלוקים בדעותיהם על המשמעות הנגזרת מההסכם על מחיר הנפט כשמחד יש הטוענים כי ערב הסעודית ורוסיה היו צריכות לנצל את הגישה של הבית הלבן אליהן ולקצץ עוד יותר בתפוקה כדי להרים את המחיר בעוד מנגד טוענים פרשנים אחרים כי קיצוץ דרמטי בתפוקות היה עלול לגרום לבית הלבן לשנות מדיניות כלפי רוסיה בעיקר אך גם להקשיח את העמדות כלפי ערב הסעודית.

כן המשיכו לרכז עניין מניות החברות הבטחוניות לאחר שהנשיא הודיע בתחילת השבוע על עסקת ענק עם ערב הסעודית. גוגל   (155.72 ,‎-1.11%‏)  נגעה אתמול בנקודת שיא כל הזמנים, ומשכה תשומת-לב לכלל מניות הטכנולוגיה הגדולות כמו פייסבוק  (481.07 ,‎-4.13%‏) וטוויטר .

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.