העליון הורה למדינה לפתוח מו"מ קיבוצי עם העוזרים המשפטיים

ביהמ"ש העליון קיבל את עתירת ועד העוזרים המשפטיים וההסתדרות, והורה למדינה לשבת לאלתר למו"מ קיבוצי ובמסגרתו למצוא חלופה מוסכמת לקציבה מראש של כהונת העוזרים

שירות גלובס 25.05.2017

בית המשפט העליון קיבל היום (ה') את עתירת ועד העוזרים המשפטיים וההסתדרות, והורה למדינה לשבת לאלתר למשא-ומתן קיבוצי ובמסגרתו למצוא חלופה מוסכמת לקציבה מראש של כהונת העוזרים המשפטיים.

השופטים יורם דנציגר ואורי שוהם בדעת הרוב, ובניגוד לדעתו של השופט נעם סולברג, הורו על תיקון פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה וקבעו כי "תחת ועדת החריגים שהייתה אמורה לאפשר הארכה של עוזר משפטי רק במקרים מסוימים וחריגים, תוקם ועדת חריגים בה ידון עניינו האינדיבידואלי של כל עוזר משפטי, תוך התחשבות בשיקולים תפקודיים, תקופות וקדמות וחוות-דעת שופט".

"נוכח האמור לעיל", נקבע, "נוהל ועדת החריגים ינוסח ויגובש במשא-ומתן". 

עו"ד שרית טוביס, יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, מסרה בתגובה: "זהו יום חשוב לצדק ולעוזרים המשפטיים. בית המשפט העליון קיבל את עמדתנו במלואה וקבע כי אין הצדקה לפיטורים השרירותיים שהנהלת בתי המשפט כל-כך התעקשה עליהם".

לדבריה, "מביש ומצער שהנהלת בתי המשפט הזדקקה לכל ההליך המשפטי הארוך הזה כדי להבין דבר אלמנטרי כל-כך. אני מקווה כי פסק הדין יילמד, והנהלת בתי המשפט תחדל מההתנהלות הפוגענית והמזלזלת ותפעל להגעה להסכם ראוי ומכבד עם העוזרים המשפטיים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בית המשפט העליוןהנהלת בתי המשפטמו"מ קיבוציעוזרים משפטיים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.