בעלי דירות ב"גינדי הייטס" בר"ג תובעים 6 מ' ש' בגין ליקויי בנייה

לטענת התובעים, הפרויקט שווק כמגדלי יוקרה, אבל בניגוד למצגים שהוצגו טרם הבנייה, הם נתקלו בליקויים רבים אשר הופכים את מגוריהם בבניינים לבלתי נסבלים ופוגעים באיכות חייהם"

שלומית צור 25.05.2017

נציגות בעלי הדירות בפרויקט "גינדי הייטס" ברמת-גן, הסמוך למתחם הבורסה, הגישו תביעה בסך 6 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נגד חברת גינדי החזקות ודורי בנייה, בטענה לליקויי בנייה בפרויקט.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין טל בננסון, גלעד לוי ואפרת ערוסי, טוענים בעלי הדירות בפרויקט כי בין השנים 2006-2008 שיווקה גינדי החזקות את הפרויקט "כמגדלי יוקרה מפוארים בני 27 ו-28 קומות, הכוללים 2014 דירות, ברמת בנייה וגימור מהגבוהים ביותר, תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים מאוד של בנייה, ברמת בנייה כמו בבנייני אקירוב".

התובעים רכשו את מרבית הדירות בפרויקט "על הנייר", על סמך מצגי החברה. אלא שלטענת התובעים, בניגוד למצגים שהוצגו להם טרם הבנייה, הם נתקלו בליקויים רבים אשר הופכים את מגוריהם בבניינים לבלתי נסבלים ופוגעים באיכות חייהם.

לטענתם, בתכנון ובבניית החניון של הפרויקט הכולל 264 חניות נפלו פגמים, כך ששתי מכוניות לא יכולות לנוע בו-זמנית בכל שטחיו, כך שבעת הכניסה לחניון והיציאה ממנו' על כל מכונית להמתין לתורה, ונוצר פקק.

עוד הם טוענים כי בשל ליקויים בבניית החניון ישנן נזילות מים במספר מוקדים, המסכנות את שלמות הקירות של הבניין והחניון.

בנוסף טוענים התובעים כי גינדי התחייבה להקצות 24 חניות שאינן צמודות לדירות בפרויקט כחניות אורחים, אך בפועל הגדילה את מספר הדירות בפרויקט והצמידה את חניות אלה לדירות הנוספות.

עוד טוענים התובעים כי גינדי נמנעה להתקין מנופים על גג הבניינים - עובדה שלא מאפשרת את ניקוי החלונות החיצוני של הבניינים. בהיעדר מנופים קבועים, נאלצים התובעים לשלם מכיסם סכומים עצומים למנקים אשר יסכנו את חייהם וינקו את הבניין באמצעות סנפלינג.

בסך-הכול כוללים הליקויים להם טוענים התובעים 15 מיליון שקל, כאשר התובעים העמידו את התביעה לצורכי אגרה על סך 6 מיליון שקל.

מגינדי החזקות נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שמקורן לפני 7 שנים כאשר אוכלס הבניין, ואינן מוכרות לנו. נענה על הדברים בבית המשפט".

גינדי הייטס/צילום: תמר מצפי
 גינדי הייטס/צילום: תמר מצפי

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גינדי החזקותמגדליםגינדי הייטסליקויי בנייהדורי בניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.