לקראת שינוי בעלות: ברן עברה לרווח תפעולי של 9.8 מיליון שקל

חברת שירותי ההנדסה נערכת לפתיחת חדר מידע לצורך בחינת הצעות לרכישת השליטה בה ■ זינוק של 90% במניית ברן בחצי השנה האחרונה

קובי ישעיהו 25.05.2017

חברת ברן  (1126 ,‎+5.63%‏) , העוסקת במתן שירותי הנדסה וניהול פרויקטים, הציגה תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה, לאחר תקופה ממושכת של הפסדים.

החברה דיווחה על צמיחה של 24% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-161 מיליון שקל, בעיקר על רקע התקדמות בשני פרויקטים משמעותיים שבהם היא מעורבת: פרויקט הולכת מים באתיופיה, בהיקף של כ-88 מיליון דולר, שההכנסה בגינו הסתכמה ברבעון ב-35 מיליון שקל; וכן פרויקט תעשייתי להקמת מפעל קרטון ברוסיה, בהיקף של כ-180 מיליון דולר, שהסכם סופי בגינו נחתם בתחילת 2017, ובמהלך הרבעון רשמה ברן הכנסה ראשונה של כ-24 מיליון שקל ממנו.

צמצום של 22% בסעיף "הוצאות הנהלה וכלליות", על רקע מהלך התייעלות שביצעה החברה, תרם למעבר לרווח תפעולי של 9.8 מיליון שקל ברבעון האחרון, לעומת הפסד תפעולי של 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה ברן רווח נקי של 6.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של קרוב ל-10 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של ברן הסתכם ברבעון בכ-7.3 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי של כ-9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. מניית ברן הגיבה היום לדוחות בעלייה של 12%, והשלימה קפיצה של יותר מ-90% בחצי השנה האחרונה. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 130 מיליון שקל. עם זאת, בשלוש השנים האחרונות צנחה המניה בכ-40%, על רקע הפסדים כבדים בפעילותה של ברן, בעיקר בישראל (פרויקטים שנעצרו או בוטלו), במדינות דרום אמריקה ובגרמניה.

החברה מעדכנת כי הפסיקה את פעילותה בכמה ממדינות דרום אמריקה, ועשויה להפסיק את הפעילות במדינה נוספת במהלך השנה. נוסף על כך, "נמשך היישום של תוכנית ההבראה לחברה הבת בגרמניה, שהגיעה, נכון לרבעון הראשון של 2017, לאיזון בקירוב".

בעלי השליטה בברן הם אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, והיא מנוהלת על ידי גיורא גוטמן. בינואר השנה דיווחה החברה על "פניות ראשוניות ולא מחייבות מצד גורמים שונים, המגלים התעניינות בהשקעה בחברה". זאת, לפי הודעתה אז, כדי "לגוון ולחזק את צורכי החברה ואת אפשרויות החברה וחברות הבת שלה מבחינה אסטרטגית ופיננסית, בין היתר, לצורך הרחבת פעילותן בביצוע פרויקטים קיימים ופוטנציאליים".

כעת מעדכנים בברן כי "בעלי השליטה בחברה קיימו משא ומתן עם צד שלישי מחו"ל בנוגע לאפשרות למכירת השליטה בחברה. החברה נערכת לפתיחת חדר מידע לצורך בחינת הצעות".

תוצאות הרבעון הראשון של ברן
 תוצאות הרבעון הראשון של ברן

מניית ברן עלתה יותר מ?90% בחצי שנה
 מניית ברן עלתה יותר מ?90% בחצי שנה

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ברןדוחות כספייםמאיר דור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.