רווחי מיטרוניקס המשיכו לגדול בזכות מכירות הרובוטים לניקוי בריכות שחייה

מכירות החברה מקיבוץ יזרעאל בתחום פעילותה העיקרי צמחו ב-10% ברבעון הראשון, והכנסותיה הסתכמו ב-210 מיליון שקל

מיטרוניקס / צילום: איל יצהר מיטרוניקס / צילום: איל יצהר
אביב לוי 25.05.2017

צמיחה ניכרת במכירות הרובוטים לניקוי בריכות שחייה פרטיות סייעה למיטרוניקס  (3659 ,‎-1.11%‏) מקיבוץ יזרעאל להתמודד ברבעון הראשון עם היחלשות מט"ח (האירו והדולר), עלייה בהוצאות עבודה והשפעה שלילית של שינוי תמהיל הרובוטים שהיא מציעה, כדי לשמור על יציבות בשורה התפעולית ולהציג שיפור של יותר מ-4% ברווח הנקי, שהגיע לכ-39 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני, מיטרוניקס נהנתה מצמיחה של כ-10% בתחום פעילותה העיקרי - מכירות רובוטים לניקוי בריכות פרטיות - והן הצטברו לסכום של 181 מיליון שקל והיוו 86% מכלל מכירותיה הרבעוניות, שהסתכמו ב-210 מיליון שקל (עלייה דומה לזו של פעילות הבריכות הפרטיות ביחס לרבעון המקביל). במיטרוניקס מייחסים את השיפור במכירות להמשך צמיחת הפעילות בטריטוריות מרכזיות ולרכישות מוקדמות (Early buy) מוצלחות.

החברה מדווחת כי היא "שמרה על מיצובה החזק בשוק", ומביעה שביעות רצון "מהמשך תנופת המכירות של קו ה-S (סדרת רובוטים חדשה, שהושקה ב-2015), המהווה עבורה מנוע צמיחה משמעותי, לצד שימור קצב הגידול של הקווים המסורתיים". מגמות אלה סייעו למיטרוניקס להתמודד עם השפעות מט"ח שליליות בהיקף מוערך של כ-9 מיליון שקל במגזר הבריכות הפרטיות, ועם יציבות במכירות הרובוטים לניקוי בריכות שחייה ציבוריות, שהסתכמו בכ-15 מיליון שקל.

המפעל בדלתון לא עבד ביעילות מלאה

עוד נהנתה מיטרוניקס בסיכום רבעוני מצמיחה דו-ספרתית של 16% במכירות מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות, שהגיעו לסכום של יותר מ-13 מיליון שקל. פעילות מוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים נהנתה גם משיפור ברווחיות הגולמית, שקפצה ב-45% והתקרבה ל-5 מיליון שקל, לפי מיטרוניקס, "בעיקר משיפור הרווחיות בייצור הכיסויים ועלייה ברווחיות של מוצר האזעקות לבריכות הפרטיות".

החברה מדווחת כי הרווח הגולמי שלה עלה בכ-1.5% ל-89 מיליון שקל, למרות שחיקת שיעור הרווח הגולמי של הכנסות הרובוטים לניקוי בריכות פרטיות, שהושפע לשלילה משערי מט"ח וכן מהרצת המפעל החדש של החברה בדלתון, שהתחיל לעבוד בסוף 2016, לא עבד ביעילות מלאה, "וגרר הוצאות עבודה וחרושת גבוהות יחסית". הרווח התפעולי של מיטרוניקס עלה בשיעור מתון של פחות מ-1% ל-52 מיליון שקל, ובדרך לשורה התחתונה נהנתה החברה גם מצמצום הוצאות המימון נטו שלה.

מניית מיטרוניקס, שעלתה בשנה האחרונה בכ-55%, משקפת לחברה שווי המתקרב ל-1.7 מיליארד שקל. לדברי אייל טרייבר, מנכ"ל מיטרוניקס, "עונת 2017 נפתחה בצורה מוצלחת בכל הטריטוריות המרכזיות".

מיטרוניקס
 מיטרוניקס

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםרובוטיםמיטרוניקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.