"החלטת אורנשטיין לעצור ספירת הקולות - סותרת פסיקת העליון"

עו"ד אורי הברמן: "בכדי שבחירות יבוטלו וייערכו מחדש בקלפי מסוימת או בקלפיות כולן, יש צורך להראות כי היה ליקוי משמעותי, וכי הליקוי היה יכול להשפיע על תוצאות הבחירות. ניתן לדעת זאת רק אחרי פרסום התוצאות"

שירות גלובס 25.05.2017

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה אמש (ד') לעצור את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות. נשיא בית המשפט, השופט איתן אורנשטיין, קיבל את הבקשה שהגישה שלי יחימוביץ' בטענה לליקויים שהתגלו במהלך ההצבעה והוציא צו זמני המורה על הפסקת ספירת הקולות ועל קיום דיון דחוף היום (ה') בשעה 12:00.

לדברי עו"ד אורי הברמן, מומחה למשפט מינהלי ודיני בחירות ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', מדובר בהחלטה הסותרת את פסיקתו של בית המשפט העליון בנושא, שניתנה על-ידי השופט עוזי פוגלמן לגבי בחירות מקומיות שנעצרו בעיר נצרת, שבה נקבע כי אי-אפשר לעצור את הלך הספירה ואת פרסום התוצאות.

לדברי עו"ד הברמן, "בכדי שבחירות יבוטלו וייערכו מחדש בקלפי מסוימת או בקלפיות כולן, יש צורך להראות כי היה ליקוי משמעותי, וכי הליקוי היה יכול להשפיע על תוצאות הבחירות. את זה אפשר לדעת רק אחרי פרסום התוצאות, ולא בטרם פרסומן.

"ייתכן כי בבחירות יהיו ליקויים, אולם אין זה הכרח כי בכוחם להשפיע על התוצאה. רק לאחר שתוצאות הבחירות ידועות, ניתן לבחון את הליקויים ואת האפשרות שהם אכן ישפיעו על התוצאה. בטרם סיום הספירה לא ניתן לקבוע את משמעותו של ליקוי על התוצאה".

עו"ד הברמן מעריך כי בדיון שיתקיים היום יורה השופט אורנשטיין על המשך ספירת הקולות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איתן אורנשטייןהסתדרות העובדים הכללית החדשהשלי יחימוביץ'אבי ניסנקורןבחירות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.