עוד מהפכה בעולם הרכב: מפעל הענק החדש של מרצדס

העתיד החשמלי של מרצדס ותעשיית הרכב הגרמנית קיבל השבוע דחיפה משמעותית, עם התחלת בניית מפעל שכל-כולו יוקדש לייצור סוללות למכוניות חשמליות ■ במרצדס מתכננים להוציא לשוק 10 דגמים חשמליים חדשים עד לשנת 2022, ועפ"י הערכות יוציאו כ-11 מיליארד אירו על הפרויקט החשמלי

שלום וברוכים הבאים לתוכנית עמוסה בחדשות הרכב. והיום, מרצדס נלחמת במגרש של טסלה, רנו נטענת בלי חוט, סיטרואן פוזלת למגרש של הגדולים, פולקסווגן חוזרת לרוח ג'י.טי.איי, רעידת אדמה בפורד, ונפרד מאלוף גדול שהלך מאתנו בתאונה מצערת. 

העתיד החשמלי של מרצדס ותעשיית הרכב הגרמנית קיבל השבוע דחיפה משמעותית, עם התחלת בניית מפעל, שכל-כולו יוקדש לייצור סוללות למכוניות חשמליות. דיימלר, בעלת הבית של מרצדס, משקיעה לא פחות מחצי מיליארד יורו, על פי הערכות, בבניית המפעל. וכדי להבין את החשיבות לכלל התעשייה המקומית, רק נציין שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הייתה נוכחת בטקס הנחת אבן-הפינה.

לא ניתן שלא לעשות השוואה בין מפעל זה, לבין מפעל כמעט זהה בארצות הברית אותו פתחה בשנה שעברה יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, בשיתוף עם ענקית האלקטרוניקה היפנית פנסוניק ובהשקעה של 5 מיליארד דולר.

מרקל, שמבינה את התחרותיות הגואה בשוק זה אמרה במעמד הפתיחה, כי גרמניה ותעשיית הרכב שלה צריכות להשקיע באופן משמעותי, בכדי להבטיח שלא יישארו מאחור עם המעבר לכלי רכב חשמליים, כפי שצוין ברויטרס. עוד אמרו שם כי מרקל הודתה כי גרמניה לא תעמוד ביעד של מיליון מכוניות חשמליות על הכבישים, עד לסוף העשור הנוכחי, אימרה שזיכתה אותה בביקורת מצד העיתונות הגרמנית.

מרקל גם תודרכה בכל הנוגע לפיתוח דור הבא של סוללות ליתיום, שיעלו את טווח הנסיעה של כלי רכב חשמליים לאלף ק"מ בין טעינות. במרצדס, שהשיקו את תת המותג החשמלי אי.קיו בשנה שעברה, מתכננים להוציא לשוק עשרה דגמים חשמליים חדשים, עד לשנת 2022. על פי הערכות, דיימלר יוציאו לא פחות מ-11 מיליארד יורו על הפרויקט החשמלי.

צפו בתוכנית המלאה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מכונית חשמליתמרצדסחדשות הרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.