הותמ"ל אישרה תוכנית בעילוט והפקידה תוכנית בעכו

התוכנית בעילוט מציעה שכונת מגורים חדשה בת 524 יחידות דיור הצמודה לשטח הבנוי הקיים של היישוב ■ בעכו מדובר בתוכנית הממוקמת מעברו המזרחי של כביש 4, עם תוספת של כ-8,200 יח"ד הכוללות בין היתר דירות קטנות ודיור מוגן

מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר
אורי חודי 24.05.2017

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמינהל התכנון, בראשות סגן הממונה על התקציבים באוצר, ערן ניצן, החליטה היום (ד') על אישור תוכנית למגורים בעילוט ועל הפקדת תוכנית למגורים בעכו.

התוכנית שאושרה בעילוט (בגליל התחתון) ממוקמת בדרום מזרח הישוב. התוכנית מציעה שכונת מגורים חדשה בת 524 יחידות דיור הצמודה לשטח הבנוי הקיים של הישוב. חלק ניכר מהשכונה מתוכנן במגרשים קטנים יחסית, בהם מוצעות בין ארבע לחמש יחידות דיור במגרש, וזאת בכדי לאפשר שיווק המותאם לאוכלוסייה ולמאפיינים הכפריים של הישוב. נוסף לתוספת המגורים, התוכנית כוללת כ-3,600 מ"ר לשטחי מסחר, כ-9,000 מ"ר המיועד למבנים ומוסדות ציבור וכ-11 דונם המיועד לשטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה באמצעות דני לזר אדריכלים.

אבראהים אבו ראס, ראש המועצה המקומית עילוט בירך על התוכנית וציין כי "זאת התוכנית הראשונה המאושרת בישוב מזה עשרות שנים. בשל מצוקת הדיור הקשה בעילוט, הישוב סובל מנטישת תושבים משמעותית והתוכנית מהווה פתרון לסוגיה זו תוך חיזוק הישוב על ידי שכונת מגורים איכותית עם תשתיות ושטחי ציבור לרווחת הכלל".

במקביל, הופקדה תוכנית למגורים בעיר עכו, תוכנית שנכללת בהסכם הגג שנחתם לאחרונה בין העירייה למדינה. מדובר בתוכנית הממוקמת מעברו המזרחי של כביש 4, עם תוספת של כ-8,200 יח"ד הכוללות, בין היתר, דירות קטנות ודיור מוגן. אופי הבינוי מגוון וכולל בנייה מרקמית של עד 10 קומות, בנייה גבוהה של עד 20 קומות ובנייה צמודת קרקע בהיקף מצומצם.

נוסף ליחידות הדיור, התוכנית בעכו כוללת גם כ-850 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר וכ-340 אלף מ"ר המיועדים למבני ציבור. עוד במסגרת התוכנית, ישודרג מערך התחבורה הציבורית בעכו וסביבתה על ידי הקמת תחנת רכבת חדשה לעכו וחיבורה למסילת כרמיאל-חיפה, ושילוב של נתיבי תחבורה עתירת נוסעים-מטרונית בשדרות הראשיות של הרובע החדש. במקביל מציעה התוכנית הקמת מחלף עתידי לכביש 4 וכביש 85 תוך שיפור קישורה של העיר עכו עם מערכת הדרכים הארצית.

ניצן, מסר כי "התוכניות שהובאו בפני הועדה נותנות מענה לפתרון מצוקת הדיור גם בצפון הארץ יחד עם תרומה משמעותית לתשתיות הדרושות במרחב, דוגמת תחנת הרכבת החדשה ומחלף לדרכים הראשיות והעתידיות במרחב עכו. תוכניות אלה, שהן חלק בלתי נפרד מהסכם הגג בעכו, מצטרפות לשורה של תוכניות משמעותיות אשר מקודמות בותמ"ל".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
עכומינהל התכנוןהותמ"ל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.