הקאמבק של גיוסי ה"סיד"? 4 חברות גייסו יחד 21 מיליון דולר

שתיים מהן עוסקות בבינה מלאכותית, והיתר באבטחת סייבר ובציוד רפואי

דולר / צילום: בלומברג דולר / צילום: בלומברג
טלי ציפורי 24.05.2017

חברת בינה מלאכותית לטיפול בשבץ מוחי גייסה 7.5 מיליון דולר

חברת בינה מלאכותית נוספת הודיעה על גיוס הון, אך במקרה שלה הבינה מיועדת לסייע במקרי חירום רפואיים: Viz, שעושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לייעל את הטיפול במי שמקבל שבץ מוחי, השלימה גיוס סיד של 7.5 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההון סיכון של אריק שמידט.

"ההתפתחות במדעי המחשב, במיוחד בכל הקשור ללמידת מכונה, מאפשרת לנו לחשוב מחדש על האופן שבו ניתן טיפול רפואי", אומר דרור ברמן, שותף-מנהל בקרן של שמידט. "הצוות של Viz עוזר לרופאים לפתור בעיות רפואיות חמורות, כמו שבץ מוחי".

חודש מאי הוא חודש המודעות הלאומי לשבץ מוחי. לפי איגוד השבץ הלאומי, בכל 40 שניות מישהו מקבל שבץ מוחי בארה"ב. שבץ מוחי הוא הגורם מספר 1 לנכות שניתן למנוע אותה והוא גורם המוות מספר 5 בארה"ב. "כאשר המוח נפגע, כל שנייה חשובה. החזון של Viz הוא לקצר באופן דרמטי את הזמן שעובר מהרגע שהמטופל מבקש עזרה ועד לרגע שהוא מקבל את הטיפול המתאים לו", טוענת החברה בהודעתה ומסבירה: "דיאגנוסטיקה רפואית מבוססת הדמיה היא הבסיס לאבחון כמה שיותר מדויק של הבעיה הרפואית".

ואיך בדיוק עובדת השיטה של Viz? דרך הבינה המלאכותית, הסריקה שנעשית למטופל מושוות למאות אלפי סריקות באופן מיידי, וכך נוצרות תבניות של בעיות רפואיות. הטכנולוגיה של Viz יכולה לחלק את הסריקות לקטגוריות שונות וכך לסייע לרופאים לקבל את ההחלטה הנכונה, ומהר יותר וכך להקטין את האפשרות שפספסו משהו תוך כדי בדיקת הסריקה.

Viz הוקמה על ידי שלושה מומחים מרחבי העולם, כפי שהיא מציינת בהודעתה: ד"ר כריס מנסי האמריקאי, נוירוכירורג; דוד גולן הישראלי, פרופסור לסטטיסטיקה עם התמחות בבינה מלאכותית ורשתות למידה עמוקה; ומאנוי רמצ'נדרן הבריטי, מנתח אורתופדי.

Viz

שנת הקמה: 2016

מה החברה עושה: שימוש בבינה מלאכותית כדי לסייע בטיפול מיידי בשבץ

מייסדים: ד"ר כריס מנסי (מנכ"ל), ד"ר דוד גולן (סמנכ"ל טכנולוגיה), מאנוי רמצ'נדרן (סמנכ"ל לשותפויות קליניות)

סך גיוסי הון עד כה: 7.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 12

בעלי מניות עיקריים: קרן Danhua Capital, קרן אינוויישן אנדוורס של אריק שמידט, קרן AME של ג'רי יאנג

חברה שפיתחה מיקרוסקופ דיגיטלי גייסה 7 מיליון דולר

הגיוס היומי השני בגודלו הוא של חברה שנקראת Scopio Labs והשלימה גיוס סיד של 7 מיליון דולר, 2.5 מיליון מתוכם גויסו מפלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd. Scopio Labs פיתחה מיקרוסקופ דיגיטלי "פורץ דרך" כהגדרתה. לדברי ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd, "החברה יוצרת מהפכה במיקרוסקופיה דיגיטלית". זוהי החברה ה-23 במספר בקטגוריית הבריאות של פלטפורמת מימון ההמונים.

Scopio Labs

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: מיקרוסקופיה דיגיטלית

מייסדים: איתי חיות (מנכ"ל), ארז נאמן (סמנכ"ל טכנולוגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 7 מיליון דולר

מספר עובדים: 10

בעלי מניות עיקריים: OurCrowd, קרן Olive Tree

חברת בינה מלאכותית גייסה 3.5 מיליון דולר

קרן גלילות קפיטל משקיעה בחברה ישראלית נוספת: Inflowz שגייסה מהקרן 3.5 מיליון דולר במסגרת סבב סיד. Inflowz מתמחה בבינה מלאכותית, והטכנולוגיה שפיתחה עוזרת למנהלי מכירות לייעל את התהליך. "היום, אין דרך אפקטיבית להבין איך תהליך המכירה עובד וכתוצאה מכך לחברות אין דרך שיטתית לעשות אנליזה לביצועים. חברות בדרך כלל בודקות באופן ידני את החריגות, מנתחות אותן ומעדכנות את אנשי המכירות", טוענת Inflowz.

Inflowz

שנת הקמה: 2017

מה החברה עושה: טכנולוגיית בינה מלאכותית שעוזרת למנהלי מכירות לייעל את תהליך המכירות

מייסדים: אבינועם נובוגרוצקי (מנכ"ל), רחל חיים (סמנכ"לית מוצר) ואורי רוניגר (סמנכ"ל הנדסה)

סך גיוסי הון עד כה: 3.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 10

בעלי מניות עיקריים: קרן גלילות קפיטל

חברת סייבר סקיוריטי השלימה סבב גיוס של 3 מיליון דולר

חברת סייבר סקיוריטי נוספת יוצאת לדרך: PureSec, שבונה לטענתה את פלטפורמת האבטחה הראשונה בעולם להגנה על ארכיטקטורות ללא שרת השלימה גיוס סיד של 3 מיליון דולר.

PureSec

שנת הקמה: 2016

מה החברה עושה: פלטפורמת אבטחה להגנה על ארכיטקטורות ללא שרת

מייסדים: שקד צין (מנכ"ל), אבי שולמן (סמנכ"ל טכנולוגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 3 מיליון דולר

מספר עובדים: 5

בעלי מניות עיקריים: TLV Partners ו-Entree Capital

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בינה מלאכותיתגיוס הוןמכשור רפואיסייבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.