עסקת בעלי העניין באמיליה זכתה לתמיכת בעלי המניות

פסגות והראל התנגדו למיזוג עם כימוביל, אבל תמיכת מיטב דש וקרן אלפא הובילה לאישורו

עומרי כהן 24.05.2017

עסקת בעלי העניין של איש העסקים עודד פלר יוצאת לדרך: חברת ההחזקות אמיליה פיתוח, שנמצאת בשליטתו (84%), דיווחה אמש (ג') כי בעלי מניותיה מקרב הציבור אישרו את הצעת החברה למזג לתוכה בעסקת החלפת מניות את קבוצת כימוביל הפרטית, שנמצאת בבעלותו המלאה של פלר. על פי מעריכי השווי, תיצור העסקה חברה ממוזגת בעלת שווי הוגן של כ-750 מיליון שקל.

פלר תמך בהצעת ההחלטה שעלתה אתמול להצבעה באסיפת בעלי המניות שקיימה אמיליה. ואולם כדי לאשר את העסקה, החברה נדרשה לזכות ברוב גם מקרב בעלי המיעוט המשתתפים בהצבעה. חמישה גופים מקרב מחזיקי המיעוט השתתפו בהצבעה, וסך החזקותיהם מהווה כ-13.5% ממניות אמיליה. מבין גופים אלה התנגדו שניים: בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח הראל, שמחזיקים יחד ב-4.5%. עם זאת, ההצעה עברה בזכות תמיכתם של שני בעלי מניות מהותיים אחרים - בית ההשקעות מיטב דש, שמחזיק ב-3.6% מהמניות, וקרן הגידור אלפא ערך של גבי דישי ומיכאל וייס, שברשותה 4.4% ממניות החברה.

בסוף השבוע שעבר זכתה הצעת העסקה לרוח גבית חזקה, לאחר שחברת אנטרופי, שמעניקה שירותי ייעוץ לגופים מוסדיים, החליטה להמליץ ללקוחותיה על תמיכה בה, לאחר שקבעה כי תנאי העסקה הוגנים וסבירים.

כימוביל פועלת בתחומים של אספקת שירותים, חומרי גלם וכימיקלים לענפי התעשייה. במסגרת עסקת המיזוג תרכוש אמיליה מפלר את מלוא מניותיו בחברה הפרטית ע. פלר אחזקות, שדרכה החזיק עד כה הן באמיליה הציבורית והן בכימוביל הפרטית. בתמורה לרכישה, תקצה אמיליה לפלר מניות חדשות של עצמה, שיהוו 94.6% ממניותיה, כאשר כל מניות השליטה הקודמות יהפכו למניות אוצר (מניות רדומות).

ואולם מיד לאחר ההקצאה יבוצע שלב נוסף בעסקה, שבמסגרתו ימכור פלר כ-4.9% מהמניות החדשות (כ-1.18 מיליון מניות) שקיבל במסגרת הצעת מכר לציבור, כשבמקביל תבצע החברה הנפקה של לפחות עוד כ-883 אלף מניות חדשות לציבור. כך שלאחר סיום המהלך יעמוד שיעור ההחזקה של פלר על לא יותר מ-87% מהמניות. תמורת ההנפקה תשמש בהמשך לדיבידנד שיחולק לכלל בעלי המניות של אמיליה פיתוח.

מבנה ההחזקות של אמיליה לאחר המיזוג
 מבנה ההחזקות של אמיליה לאחר המיזוג

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מיזוגים ורכישותעסקת בעלי ענייןאמיליה פיתוחעודד פלר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.