הסדר טיעון לגדעון מורן: יודה במידע פנים וירצה 8 חודשי מאסר

מורן, שכיהן כיו"ר אזימוטליין, יודה ויורשע בעבירות של שימוש במידע פנים בנוגע לחברת זוקו וחברת כלנית וכן תרמית בני"ע בקשר לחברת קווינקו ■ ישלם גם קנס בסך 450 אלף שקל

שוחד / צילום: Shutterstock שוחד / צילום: Shutterstock
אלה לוי-וינריב 23.05.2017

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הודעה על הסדר טיעון עם גדעון מורן, במסגרתו הוא יודה ויורשע בעבירות של שימוש במידע פנים בנוגע לחברת זוקו וחברת כלנית וכן תרמית בניירות ערך בקשר לחברת קווינקו

לפי כתב האישום המתוקן, מורן כיהן כיו"ר הדירקטוריון של חברת אזימוטליין, שעסקה בפעילות מסחר בשוק ההון. האישום המרכזי נסוב סביב פעילות במניית חברת זוקו ומייחס למורן עבירות של שימוש במידע פנים שהגיע לידו על אודות הצעת רכש מתוכננת מטעם חברת זוקו, שהייתה אמורה להתבצע בפרמיה משמעותית על מחיר המניות בשוק. מורן רכש מניות של חברת זוקו לחשבונותיו, וכפועל יוצא הרוויח כ-200 אלף שקל.

בנוסף, בין היתר מייחס כתב האישום למורן שימוש במידע פנים בעת היותו דירקטור בחברת כלנית. לפי כתב האישום, לאחר שנכח בישיבת דירקטוריון שדנה באישורן של שתי עסקאות מהותיות לחברה, מורן רכש מניות והפיק רווחים נוספים כתוצאה מהשימוש במידע.

לפי ההודעה, הצדדים הגיעו להסכמה עונשית, לפיה מורן ירצה 8 חודשי מאסר וישלם קנס בסך 450 אלף שקל.

ההליך כנגד נאשם נוסף בפרשת חברת זוקו - עופר איתן, ששימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אזימוטליין - עודנו מתנהל.

התיק מנוהל בידי עורכי הדין עידן שוורץ וסתיו גינת ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך. 

עו"ד גיל דחוח ועו"ד גלית רוטנברג, עורכי דינו של גדעון מורן, מסרו בתגובה: "גדעון מורן בחר לקחת אחריות על טעויות שביצע בעבר ולשלם את המחיר החברתי הכרוך בכך. מדובר באירועים נקודתיים בחייו של גדעון מורן, אשר היה כל חייו אות ומופת לתרומה לחברה ולנזקקיה, ואף קיבל אות הוקרה נדיר מנשיא המדינה בשל תרומתו הביטחונית למדינה.

"הודאתו של גדעון במסגרת הסדר הטיעון כבר בשלב מוקדם זה מהווה המשך של דרכו האחראית בחייו, והעונש אליו הסכימה התביעה בהסדר משקף את נסיבות חייו הייחודיות ואת תרומתו הציבורית יוצאת הדופן". 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסדר טיעוןמאסר בפועלמידע פניםקווינקותרמית בניירות ערך
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.