אמנון שעשוע מסביר היכן צריך אגרסיביות במשא-ומתן

וגם: מי עוד הגיעו למפגש אגודת הידידים של מכון ויצמן?

דניאל זייפמן אמנון שעשוע ושמשון הראל  / צילום:איתי בלסון דניאל זייפמן אמנון שעשוע ושמשון הראל / צילום:איתי בלסון
שירי דובר 23.05.2017

אמנון שעשוע מסביר היכן צריך אגרסיביות במשא-ומתן

וגם: מי עוד הגיעו למפגש אגודת הידידים של מכון ויצמן?

אמש (ב') התכנסו חברי וחברות אגודת הידידים של מכון ויצמן, בהתאם למסורת, בגינת בית ויצמן בקמפוס. את פני הבאים קיבלו המארחים שמשון הראל, יו"ר האגודה ומבעלי אמריקה ישראל, והמנכ"לית יעל גורן-וגמן.

אמנון שעשוע, יו"ר ומייסד מובילאיי, נשא את הנאום המרכזי באירוע והעניק לנוכחים הצצה לעתיד הרכב האונטונומי ולבינה המלאכותית. "בכביש אנחנו צריכים לדעת לנהל משא-ומתן, כאשר התנאים משתנים ממקום למקום", הסביר שעשוע. "אם לא נגלה אגרסיביות מסוימת במהלך אותו משא-ומתן, לא נזוז לשום מקום. אגרסיביות כזאת והיכולת לנהל משא-ומתן מצריכות בינה מלאכותית, כאשר היעד שלנו למוצר מוגמר הוא 2021".

לדבריו, עדיין יש יתרון לבינה האנושית, מאחר ש"הטכנולוגיה הקיימת היום לא מתקרבת ליכולות האנושיות; אנחנו יכולים להגיע להישגים מרשימים, אבל היכולת להבין תרחישים מורכבים, כמו להיכנס לתל-אביב או לירושלים, עוד לא מושלמת".

עם זאת, לדבריו, העתיד האוטונומי לא רחוק: "כמעט כל רכב חדש שיוצא מהמפעל מצויד במצלמה קדמית שמטרתה למנוע תאונה, לצד איסוף מידע חלקי מהסביבה - מה שנותן תקווה שכבר בשנתיים הקרובות נתחיל לראות רכבים אוטונומיים", הוא אמר.

לכך שעשוע הוסיף את ההערכה כי "בסביבות עירוניות כמעט שלא יהיה צורך בהחזקת רכב; בעתיד הקרוב אני והשכן נחלוק בעלות משותפת על רכב. כזה שייקח אותי בבוקר לעבודה, ואז אשלח אותו בחזרה הביתה. השכן ישתמש בו לצרכיו, ובסוף היום המכונית תשוב לאסוף אותי וכן הלאה. אם הייתי 'אובר', הייתי מסתכל לצדדים וחושש", הוא אמר.

הגיעו, התרשמו והאזינו אורחים וחברי הארגון, בהם: פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן; פרופ' שמעון אולמן, חתן פרס ישראל במדעי המחשב לשנת 2015, שגם היה המנחה של פרופ' אמנון שעשוע בתקופת לימודיו במכון ויצמן; גדעון המבורגר, בעל השליטה בחברת הביטוח הראל; עמיר שאלתיאל, יו"ר אלדר; דרור תורן, המשנה למנכ"ל אמריקה ישראל; אנשי העסקים סמי וטובה סגול; פרופ' שמעון אולמן, חתן פרס ישראל; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע; הפרופסורים מיכאל סלע ורות ארנון, ממציאי תרופת הקופקסון; היזמת רוני רוס, מנכ"לית פנורמה; התעשיין גד פרופר ורעייתו אתי; איציק גולדמן, בעלי קבוצת לדיקו; דייויד אסיא, מייסד מג'יק; יעל גיט, מנכ"לית קרן להב; דושי לייטרסדורף; האדריכלים אורנה ומשה צור; אברהם (לולו) אסף, יו"ר קבוצת אמנת, ורעייתו רותי; ענת ושמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; היזמים יהודית ויהודה ברוניצקי; ואחרים.

דניאל זייפמן אמנון שעשוע ושמשון הראל / צילום:איתי בלסון
 דניאל זייפמן אמנון שעשוע ושמשון הראל / צילום:איתי בלסון

האוטומוטיב מעלה הילוך

היכן וכיצד עקפה תל-אביב את פריז?

ועוד בענייני רכב: בשבוע שעבר התכנסו במרכז פרס לשלום נציגי רנו העולמית ומעבדות החדשנות של רנו בתל-אביב ובסיליקון ואלי, כדי לקחת חלק בכנס Ecomotion - מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, ובתמיכת המשרד לכלכלה.

מי שעוד הופיעה בכנס היא טוויזי (Twizy), המכונית החשמלית של רנו, המתהדרת באפס פליטות מזהמים, ומטרתה בין היתר לשמש פלטפורמה פתוחה לסטארט-אפים השואפים לבחון עליה טכנולוגיות חדשניות בעולם האוטומוטיב.

סרג' פסולונגי, מנהל מעבדות החדשנות של רנו-ניסאן, הסביר לנוכחים המקומיים הגאים כי "בשל החשיבות של האקו-סיסטם הישראלי והפוקוס החזק שלו על פתרונות לעולם הרכב, המעבדה התל-אביבית היא השנייה שנפתחה מיד אחרי זו שבארה"ב". הוא הדגיש כי רק אחרי תל-אביב נפתחה המעבדה בפריז.

קודם לכנס, לחימום המנועים, נערך קוקטייל חגיגי. הגיעו להרשים ולהתרשם: ליאור זנו-זמנסקי, מנכ"לית אקומושן; אנטואן בסוויל, דירקטור מעבדות החדשנות של רנו בתל-אביב; ג'רמי פפן, סגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי בקבוצת רנו; ז'אן כריסטוף לבאר, מוביל החדשנות והשותפויות בבנק RCI; אלן ז'ירו, שפיתח את טוויזי; נדין לאטי, מנהלת השיווק של מעבדות החדשנות בתל-אביב; ד"ר שאול רייכמן, ראש מעבדת החדשנות בתל-אביב; בועז ממו, מנכ"ל DRIVE; ואבי קנת, סמנכ"ל סחר בקרסו מוטורס, יבואנית קבוצת רנו-ניסאן בישראל, התומכת במעבדת החדשנות המקומית.

נדין לאטי בועז ממו אלן ז'ירו אנטואן בסוויל וליאור זנו- זמנסקי / צילום: ענבר לוי
 נדין לאטי בועז ממו אלן ז'ירו אנטואן בסוויל וליאור זנו- זמנסקי / צילום: ענבר לוי

הכול נוצץ במשפחה

יעקב (קובי) קורן נבחר לקדנצייה שנייה כנשיא התאחדות תעשייני היהלומים. קורן, דור שני בענף (המטפח כבר את הדור הבא בעסק), מכהן בענף היהלומים הישראלי מזה 25 שנים, במהלכן כיהן כממלא-מקום נשיא בורסת היהלומים ב-4 קדנציות, וקדנציה אחת כנשיא התאחדות תעשייני היהלומים.

קורן ימשיך לכהן במקביל כחבר בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

יעקב קורן  / צילום: קובי פוקס
 יעקב קורן / צילום: קובי פוקס

הדירוג הכלכלי של טראמפ

ד"ר בת'-אן בובינו, הכלכלנית הראשית של חברת הדירוג S&P Global Ratings בארה"ב, תשתתף בוועידת שוק ההון 2017 Capital Markets של "גלובס". בובינו תדון בוועידה במדיניות הכלכלית של הנשיא דונלד טראמפ חצי שנה לאחר הבחירות, ותתבסס על מחקר שערכה בנושא.

במסגרת תפקידה מפתחת בובינו את התחזיות הכלכליות של S&P לארה"ב ועורכת את התחזית הכלכלית המתפרסמת אחת לחודש.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות וכן גם יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

בת אן בובינו  / צילום: one camera
 בת אן בובינו / צילום: one camera

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
רנומכון ויצמןמובילאיי (Mobileye)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.