יום עיון באיזי שפירא: מודלים להשקעה עסקית-חברתית

נעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא ויוזמת האירוע: "העמותות בישראל, שנשענו עד עכשיו רק על פילנתרופיה, עומדות בפני שינוי מהותי בהרכב ההכנסות שלהן"

שירות גלובס 23.05.2017

בית איזי שפירא, הפועל לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, בשיתוף חברת מילניום מרקטינג, יערכו ב-28 במאי יום עיון שיעסוק במשקיעים חברתיים ובמודלים להשקעה עסקית וחברתית. האירוע, שהנוכחות בו מותנה בהרשמה, יתקיים במועדון בנק הפועלים בתל-אביב.

בשנים האחרונות, בעיקר לאחר המשבר הכלכלי ב-2008, ברור לכול כי ארגוני המגזר החברתי חייבים להרחיב ולגוון את מקורות המימון שלהם כדי לאפשר את המשך פעילותם במתן מענה לצרכים ההולכים וגדלים של החברה האזרחית. הארגונים, בארץ ובחו"ל, ערים לכך שאי אפשר להמשיך ולהישען רק על פילנתרופיה. הרגולטורים הרלוונטיים החלו בביצוע ההתאמות שיאפשרו הרחבת מקורות המימון, וגם חלק ממרכיבי המגזר העסקי עשו כן. 

במהלך השנים האחרונות, ארגוני החברה האזרחית החלו לפתח מיזמים מניבי הכנסה ועסקים חברתיים אשר תורמים לחוסנם הכלכלי. במקביל, חברות עסקיות בישראל החלו לייחס חשיבות רבה לתועלת החברתית והסביבתית של פעילותם, לצד שורת הרווח הפיננסי.

אחת הדרכים לקדם את המעורבות של המגזר העסקי ולממש את חלקו באחריות לחברה האזרחית בישראל היא באמצעות "השקעה חברתית" של אדם, עסק או ארגון, הלוקח את האחריות החברתית צעד אחד קדימה, משקיע בפעילות עסקית - חברתית ומציג מודל חדשני של Win- Win לשני הצדדים (לעסק ולארגון החברתי כאחד). 

את האירוע יפתחו שרגא ברוש, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים; שלי אמיר, מנהלת קשרי קהילה בבנק הפועלים; וג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא. הרצאת הפתיחה תעסוק בהגדרות ורקע מקצועי על השקעות חברתיות אותה יעבירו עו"ד אופיר כץ, יו"ר 'מנהיגות אזרחית", ומיכל זימלר, מנכ"לית IVN. 

שני המושבים שייערכו בכנס יעסקו בהצגת מודלים שונים של השקעות חברתיות. במושב הראשון יוצגו שלושה מודלים:

■ מיזם "ארקוסטיל למען ילדי בית איזי שפירא" יוצג על ידי נעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא ושלמה זיגרייך, מנכ"ל חברת מילניום מרקטינג.

■ כוח המשימה לקידום ההשכלה הטכנולוגית במקצועות הרכב  - יוצג על ידי יואל קרסו, יו"ר קרסו מוטורס

■ "הדור החדש של המשקיעים החברתיים בישראל" - יוצג על ידי איצק דנציגר, יו"ר קרן יוזמה IVN.

במושב השני יציג משה גאון, מנכ"ל ומייסד YOOCAN, פלטפורמה להעצמת אנשים עם מוגבלויות. אהרון ספראי, מנכ"ל אברטק, יציג מודל לשילוב חרדים בהיי-טק ופבלו קפלן, מנהל Wheelchairs Of Hope, יציג את המיזם להעצמת ניידות בת השגה כדי לאפשר גישה לחינוך. 

נעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא ויוזמת האירוע: "השקעה חברתית היא יוזמה שהולכת ומתפתחת בישראל. יותר ויותר חברות וגופים עסקיים מבינים שהמודל החדש מאפשר להם גם להביא לתוצאות חברתיות משמעותיות יותר וגם להרוויח ברמה העסקית כ-WIN WIN לשני הצדדים. העמותות בישראל, שנשענו עד עכשיו רק על פילנתרופיה, עומדות בפני שינוי מהותי בהרכב ההכנסות שלהן".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אחריות חברתיתעמותות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.