עיני ובלולו עברו את ועדת האיתור לתפקיד השמאי הממשלתי

ועדת האיתור בראשות אמי פלמור החליטה אתמול להעביר את שמות השניים לשרת המשפטים להכרעה ביניהם

אמי פלמור/ צילום: תמר מצפי אמי פלמור/ צילום: תמר מצפי
אורי חודימשה ליכטמן 23.05.2017

שני מועמדים לתפקיד השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים עברו את שלב ועדת האיתור - כך נודע ל"גלובס". מדובר בגילי בלולו, מי שמכהן כמנהל מחוז ירושלים באגף השמאי הממשלתי; ובשמאי המקרקעין אוהד עיני, מי שהיה בעבר השמאי הראשי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומאוחר יותר מנהל המרחב העסקי במחוז ירושלים, תפקיד בו כיהן תקופה קצרה ואותו סיים עקב קשיים ניהוליים. עוד נציין כי עיני נהנה גם מתמיכתו של בנצי ליברמן, מי שהיה מנהל רמ"י וכיום עומד לדין משמעתי באישום של ניגוד עניינים.

לאחר שוועדת האיתור, בראשותה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, התכנסה אתמול (ב') והחליטה על אישור שני המועמדים, כעת השמות יעברו לשרת המשפטים איילת שקד להכרעה.

נזכיר כי מי שמכהן כיום כשמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים הוא טל אלדרוטי, שעתיד לפרוש בקרוב מתפקידו.

השמאי הממשלתי הראשי נותן שירותי שמאות לכל משרדי הממשלה, ובעיקר לרמ"י. לאחרונה הורעו היחסים בין השמאי הממשלתי לבין משרד האוצר, בעקבות הלחץ שהפעיל שר האוצר, משה כחלון, להפסקת פרסום הסקירות של השמאי הממשלתי על השינויים במחירי הדירות, נתון שהסתמך על מחירי דירות 4 חדרים ב-16 הערים הגדולות.

כך, לאחר תקופה ארוכה במהלכה פרסם השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים את הסקירה לציבור, הוחלט לפני מספר חודשים להפסיק לפרסמה. ההחלטה התקבלה בקבינט הדיור בראשו עומד שר האוצר משה כחלון, החלטה שקבעה כי רק הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תהיה רשאית לפרסם לציבור נתונים המתייחסים למחירי הדירות.

עם זאת, מתוקף תפקידו של השמאי הממשלתי הראשי, הוא ממשיך לאסוף את הנתונים שאינם מפורסמים לציבור אך מגיעים למקבלי ההחלטות. בשבוע שעבר, לאחר מספר חודשים בהם לא פורסמה הסקירה הרבעונית של השמאי הממשלתי, הודלפו הנתונים שהעידו, בדומה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על ירידה במחיר הדירות ברבעון הראשון של 2017.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ועדת איתורמינוי בכיריםאגף שומת מקרקעין/השמאי הממשלתיטל אלדרוטיאמי פלמור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.