נעילה מעורבת באירופה לאחר מתקפת הטרור במנצ'סטר

22 הרוגים וכ-60 פצועים בפיצוץ במנצ'סטר ■ אנליסט: "המשקיעים כבר תופסים את אירועי הטרור האלה כסיכון מתמשך שיש לגלם בבחירת ההשקעות"

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 23.05.2017

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. המסחר מתנהל הבוקר תחת צילה הכבד של מתקפת הטרור במנצ'סטר שבבריטניה, שגבתה עד כה את חייהם של 22 צעירים וצעירות.

 

בבורסות אסיה ננעל המסחר היום במגמה מעורבת. המשקיעים ברחו לנכסי מקלט כמו בכל מתקפות הטרור האחרונות - הין היפני מתחזק מול הדולר. 

 

בבריטניה לפחות 19 בני אדם נהרגו הלילה וכ-60 נוספים נפצעו באולם "מנצ'סטר ארנה" שבעיר מנצ'סטר. המשטרה טרם הודיעה באופן רשמי מה גרם לפגיעות, אך פיצוץ רב-עוצמה נשמע בסוף הופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה במקום. המשרד ללוחמה בטרור במדינה הודיע כי יתכן ומדובר באירוע טרור, והרשויות הבריטיות מתייחסות לאירוע כפיגוע טרור.

לדברי האנליסט ריק ספונר, "לפי החוזים על מדדי אירופה והפוטסי בעיקר, המשקיעים כבר תופסים את אירועי הטרור האלה כסיכון מתמשך שיש לגלם בבחירת ההשקעות".

לפי שנחת אתמול בישראל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקר בערב הסעודית, שם נחתמו מספר עסקאות משמעותיות בין חברות אמריקאיות לחברות סעודיות. יצרנית הנפט הלאומית של הממלכה, ארמקו, הודיע כי חתמה הסכמים בסך כולל של 50 מיליארד דולר במהלך הביקור. שר האנרגיה הסעודי, חליד אל-פליח אמר כי שווי כלל העסקאות שנסגרו בביקור עלה על 200 מיליארד דולר. בתגובה, אמש בוול סטריט מניות החברות המייצרות ציוד למערכות הביטחון רשמו עליות שערים לאחר שטראמפ התחייב לעסקה עם ערב הסעודית שיכולה להגיע אף ל-300 מיליארד דולר במשך 10 שנים. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.